Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Tuesday, March 13, 2012

Yang Tertinggalkan .

9:00:00 AM | | | Best Blogger Tips


"Kau dah nak pergi ya?"

*angguk perlahan*

"Tapi kenapa?"

Kenapa apa?

"Kenapa Kau mesti pergi? Kenapa Kau tak boleh tinggal sini?"

 Aku kena ikut keluarga Aku pindah.

"Kau tak sayang Aku?"

*tidak menjawab*

"Dulu, Ibu tinggal Aku. Kau pujuk Aku. Kalau Kau tinggal Aku, siapa yang mahu pujuk?"

Kau percayakan Aku?

"Dulu, Ibu kata Ibu akan pulang. Jadi, Aku tak tahu apa pula dengan Kau kali ini,"

Aku pasti pulang. Aku pasti akan ketemu Kau. Itu janji Aku pada Kau.

"Sementara Aku menunggu Kau pulang, siapa yang mahu berada di sisi Aku bila Aku kerinduan? Siapa yang mahu berada di sisi Aku bila Aku perlukan tempat bersandar? Siapa mahu ceritakan semua kisah bulan dan bintang pada aku lagi?"

*tidak menjawab*

"Jangan pergi... Tolong! Aku rayu pada Kau, jangan pergi!"

*tidak menjawab*

"Atau, bawa Aku bersama!"

Jaga diri ya? Jaga diri Kau baik-baik, untuk Aku. Aku mohon.


.END.

16 comments

March 13, 2012 at 9:12 AM

kau pun, jaga diri..jaga hati..jaga mata...

March 13, 2012 at 9:14 AM

wah!..ringkas tp kesan dia tu dlm...

March 13, 2012 at 10:05 AM

aiyaiyaaa. ni dialog sapa tinggalkan sapa ni?

kalau boboi tinggalkan gegel
"caya la. takde maknanya dia nak pulang. kalau pulang pon lepas dikecewakan oleh sejuta insan lain bernama gegel" otak mot senyum

"ko dengki kan. kalau gegel lak yg tinggalkan boboi?" hati mot tanya

"kalau gegel tu pon dah tentu la sama. tengok la. kan gambar tu diaorang kecik lagi. ntah dia ingat lagi kat si boboi tu ntah tak. ntah2 dah lupa diri. ni semua auta ni" otak mot blagak dan blagak lagi.

March 13, 2012 at 10:10 AM

Dialog yang sangat comel

March 13, 2012 at 12:02 PM

nice..realy nice!

March 13, 2012 at 12:12 PM

hai awak.saya sudah follow blog ini.jangan lupa follow kita balik ye? hihi~~

March 13, 2012 at 2:32 PM

pergi la mana kau nak pergi, tp jgn lupa nk kembali :)

March 13, 2012 at 5:35 PM

lawak la amamot..





best bro..

March 13, 2012 at 6:09 PM

ah.. teringat lagu Rain bruno mar pula hehehe..

jln tgal daku :)

March 13, 2012 at 10:15 PM

Kau pergi juaaaa.. setelah ku curahkan segala.. lalalalala

March 14, 2012 at 10:01 PM

ayat yg sama hubby jat selalu ckp kat jat.

mood sedih~

March 14, 2012 at 11:35 PM

sebenarnya rasa cinta kau dah habis untuk dia... hahaha.... mohonlah byk manapun....

March 16, 2012 at 10:02 AM

Sad ending lg

March 18, 2012 at 12:16 AM

jangan pergi. jaga diri. :)

March 18, 2012 at 1:44 PM

okey saya akan jaga diri..
*tiba2 hehehe*

March 20, 2012 at 11:24 AM

alololo sweetnyer citer ni papa...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...