Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Saturday, June 9, 2012

Mimpi?

9:00:00 AM | | | Best Blogger Tips


Hari ini memang tahi. Tahi anjing! Tahi unta dan segala jenis tahi! Puiiiii!!! Pagi hari lagi aku dah kena herdik dengan bos pasal tak hantar paperwork . Terpaksa aku bekerja sampai terlepas waktu rehat. Bila dah hantar orang tua tu tak nak baca transkrip aku. Kejadahnya! Baik tak payah suruh aku buat kerja sampai ke malam. Tuan rumah dah bising minta duit sewa rumah. Eletrik dah kena potong. Bil tak bayar sebab aku dah miskin. Bil air jangan cakaplah. Tunggu masa je air nak kena potong. Tu baru sikit. Belum lagi kalau dia datang tengok rumah dapat cat merah percuma. Sakit jantung nyonya tu.

Linda hantar mesej tadi sebelum aku sempat keluar dari ofis. Katanya mak ayah dia nak pinangkan dia dengan rakan mereka. Orang kaya. Kacak dan seorang arkitek. Dia bagi alasan kata dia terpaksa turut kata mak ayah. Ingat aku bodoh tolol?! Aku tahu dia dah berpaling. Perempuan mata duitan. Pergi matilah! Ini balasan yang aku dapat lepas macam-macam aku buat untuk kau. Aku jadi sengkek pasal duit aku habis dekat kau! Aku pinjam Ah Long semata-mata nak bawa kau ke 'Singapork'. Kau gian sangat nak pergi sana. Bala dia aku yang telan.

Hati aku sakit. Kepala aku berat macam kena hempap dengan bangunan. Aku rasa tak terdaya lagi dah nak hidup. Apa lagi yang aku ada? Keluarga dah buang aku. Awek pun dah lari. Kerja aku tak lama lagi pun hilang. Hidup pun dah macam binatang bergantung pada air paip dengan ihsan rakan-rakan. Aku ni dah jadi binatang buruan Ah Long. Buat apa lagi hidup ...

Malam ini sepi ... Langkah aku longlai. Aku tak sedar aku dah berdiri lesu di penjuru bangunan tinggi. Tengok bawah ... Kecilnya manusia.  Aku gelak. Aku nak pijak segala makhluk dibawah kaki aku.

Berbekalkan beban dunia ini ... Aku melangkah dan terbang .... Jatuh. Tamat.

PELEPEK !!

Terbaring kaku jasad aku dijalan tar membiarkan gerimis mencuci pergi hamis darah. Aku lupa tapi aku sedar aku mati. Aku nampak otak terburai. Aku lihat putih tulang yang tertusuk keluar menembusi daging dan kulit. Deria rasa masih ada untuk mengecam organ di tangan ku ini. Berlendir. Apa lagi kalau bukan mata yang melihat jasad ku sendiri terbaring rosak. Tunggu ! Melihat?! Macam mana aku masih boleh melihat?

Manusia lalu-lalang seolah tiada apa yang berlaku. Normal dan terlampau normal ekspressi itu seolah tiada wajah. Mereka memang tiada wajah?! Apa yang dah jadi?! Aku tak faham?! Aku mimpi ke?! Kenapa tiada yang sedar mayat hancur yang bergelimpangan ini? Eh ... Nigger ???


"Hai. Saya memerlukan awak untuk memandang ke arah sini dan sila pandang pada gajet yang saya pegang ini."
"What the ..."

***************
"Abu ... Bangun solat Subuh cepat. Habis waktu nanti." 

Ok.


7 comments

June 9, 2012 at 11:14 AM

fuh.. sib baik mimpi je :)

June 9, 2012 at 11:15 AM

Pasti ke mimpi ? hehehe

June 9, 2012 at 11:31 AM

ahaaa baca kispen sparrow selalu buat aku terinspirasi...

June 9, 2012 at 1:03 PM

hurmmm... apapun masalah sampai membawa ke mimpi itu dah dikira dorongan oleh si la-a-nat... sebab mimpi yang baik datangnya dari DIA.

ooooo... ada byk cara untuk selesaikan masalah jgn putus asa...

ps: Subuh ya...? thanks ingatkan sesama kawan... huhuhuhu...

June 9, 2012 at 3:21 PM

fuhh,mula2 bce mcm sedih,tiba2,knp ada gajet pulak ? adoi @@ huhu XD

June 9, 2012 at 3:27 PM

Apakah gajet itu ??? huhu selisih malaikat 44.. betul kata Bidadari Syurga, tak masalh yang tak dapat diselesaikan. InsyaALLAH.

June 30, 2012 at 8:37 PM

arrghh...faham sangat sebab selalu je mimpi buruk bila dalam tekanan...!

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...