Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Tuesday, February 21, 2012

Kisah Ali Yang Bijaksana .

9:00:00 AM | | Best Blogger Tips

Ini Ali, dia seorang lelaki. Kenapa dia lelaki, tak perlu jelaskan. Sila rujuk gambar di-atas.



Suatu hari, Ali pergi ke rumah teman wanita nya, Siti. Ali sangat girang gembira kerana sudah sebulan Ali tidak berjumpa Siti. Ali dah sangap rindu.



Ali membawa bunga untuk Siti. “Romantik lah awak ni,” kata Siti.



Siti bertanya kepada Ali, “Awak, saya jumpa seekor kucing. Saya nak bela, tetapi Ibu tak bagi. Kesian kucing tersebut. Macam mana ni?“



Ali menjadi bingung. Setahu beliau, Ibunya sendiri tidak membenarkan Ali membela kucing. Ali harus memikirkan jalan penyelesaian demi membuktikan cintanya kepada Siti.



Ali membeli sejumlah kayu dan membawa sebuah kotak peralatan perkakas. Siti tidak tahu apa yang Ali ingin lakukan.



Ali mula mengetuk-ngetuk kayu dan kelihatan ingin membuat sesuatu binaan.




Oh, Rupa-rupanya Ali membuat sebuah rumah kucing untuk Siti. Rumah ini boleh didiami oleh kucing yang ingin dibela Siti.



Siti begitu terharu lalu berjanji untuk mencintai Ali seumur hidup nya.


Mereka pun hidup bahagia ke akhir hayat.




.........................





*Kalau lah hidup semudah ini?*




18 comments

February 21, 2012 at 9:08 AM

kalaulan hidup semudah ini...gua tak akan kenal pengkispen bernama heroiczero ini...

cayalah! Ali dan Siti...

February 21, 2012 at 9:31 AM

Comelnya cerita ni! Haha.

February 21, 2012 at 10:04 AM

ikhlaskah Ali bina rumah kucing?

February 21, 2012 at 10:37 AM

dahsyatnya

February 21, 2012 at 10:39 AM

mot rasa cam nak amik pemadam pastu nak padam skit kecacatan lukisan orang lidi ali tu. tak pon tambah seluar kat dia.

February 21, 2012 at 12:16 PM

hidup ini mudah, kita dan orang sekeliling yang sering merumitkannya dengan hal yang tidak-tidak. ;)

Anonymous
February 21, 2012 at 3:06 PM

Kalau buat reban ayam.....camaner ye.. Ali & CT hidup...ayam semua mati buat kenduri..... Best...I like

LAZIO......

February 21, 2012 at 4:01 PM

hahaha..sejak bila bro heroiczero jd kartunis ni??hehehehe..



cute..



gambar first & penerangan yang tak menahan.. :)

February 21, 2012 at 4:02 PM

euwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Anonymous
February 21, 2012 at 5:12 PM

Lady Windsor , hahaha ! terima kasih , takdir .

.........cP~ , hehe thanks ! =)

Waqheh , bersangka baik saja . kalau dah sayang , apa saja boleh dibuat , ye dak ? =)

Panglima Muda , wuuoooo !!

Anonymous Amamot , hehe comel apa orang lidi tu , buat apa nak dipadam-padam .

hanaahmad , agreed !

Anonymous LAZIO , hahaha save budget utk kenduri , ya ? =D

Anonymous marcella , sejak2 ni jek . gambar first tu , penerangan yang jujur kan ? hahahaha

M. Faiz Syahmi , HOI respon sepatut nya , auuuwwww ~ keh3x


-HEROICzero

February 21, 2012 at 5:45 PM

mudah sangat kang macam tak logik pulak cerita tu..
kakaka

February 21, 2012 at 7:21 PM

ha'ah.. betul la tu.. hidup tidaklah semudah yang disangkakannya.. =(

CodeName_FBC
February 21, 2012 at 8:48 PM

cute citer ni tp penuh isi tersirat...

February 21, 2012 at 9:26 PM

alangkah indah kalo lukisan semudah itu dpt dijual...hehe

February 21, 2012 at 9:53 PM

muahahahaha...

aku jeling2 jer kat opiz tadi..
funnylah kispen ni :)

Tima kasih buat kispen n kartun tu.
u put a big smile on my face while reading it :)

February 24, 2012 at 12:08 AM

hahahaha... aku baru terbayangkan nak buat citer cenggini, dah ada mulakan dulu okeylah ya dak... hahahahaha...

ps: pengalaman, akan ku lukis doodles yang comel dari lukisan di atas... hahahaha... untunglah buat rumah kucing terus dapat pakej awek skali....

February 26, 2012 at 3:11 PM

heh.

March 1, 2012 at 2:45 AM

dengar khabarnya siti sudah mengandungkan anak si Ali..

dengar khabar juga kucing itu yang menjadi pengapit mereka..

dengar khabar lah. dengar khabar...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...