Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Monday, February 6, 2012

Jangan Berjalan Seorang Diri....

9:00:00 AM | | Best Blogger Tips

Mode - Monolog
Kadang Kadang satu perbualan yang sama kita ucapkan hari demi hari lansung tidak membawa kita ke mana mana. So, bersikap jujurlah dengan muka, kepala, mata dan telinga. Semoga jalan yang lurus akan di bentangkan dan tak payah kita asyik berpusing pusing membuat u-turn dan membelitkan kata kata seperti mengelilingi roundabout . Dalam hidup kita ni cuma ada 2 jalan. Menyusur atau menongkah arus. Amek kawww...

.........................................

Satu hari Titus keluar berburu ke hutan belantara Afrika untuk mencari binatang untuk mereka buat lauk hidangan…Mungkin hari ni ibunya ingin buat hidangan ala masak kicap…Titus tak kisah apa akan haiwan yang akan di temuinya...Apa sahaja yang di temuinya itulah akan di jadikan lauk buat familynya...

Untuk itu Titus terpaksa berjalan sehingga berbatu batu jauhnya…Jika diukur dengan masa Titus rasa mungkin perjalanannya mengambil masa menghisap sebatang rokok…Tapi di sebabkan oleh Titus tidak menghisap rokok dan hanya menghisap ganja maka masanya agak lama juga hingga dirasakan sudah hampir petang dan rasanya Titus sendiri tak tahu nak membezakan sama ada pagi atau petang atau malam sebab sudah lalok…

Setibanya di sebuah semak samun dilihatnya ada gerakkan di celah celah semak samun tersebut…tak mungkin itu haiwan bernama tonyok berkeliaran sendirian di semak samun…Titus melihatnya dengan tajam…Dilihatnya dengan matanya yang tak pernah silap itu sesuatu yang bergerak gerak itu memang berwarna pink dan Titus menghidu sesuatu yang seakan akan bau binatang itu..

”Cehhh…memang tonyok!” Getus Titus memaki kerana dia memang tak suka bau tonyok…Namun Titus menunggu akan petunjuk lain agar dia tidak silap memburu binatang lain pula…

“Huhh...buat apa nak memilih kan? Orang macam aku ni mana boleh makan benda halal aku kena makan benda haram…Takde agama le katakan…” Pelik juga Titus asyik mengomel sahaja dari tadi seolah olah mahu melambatkan masa dia merejam binatang itu…

“Sah!!! Itu memang tonyok!!! Warnanya sama, baunya sama dan…” Titus terkejut bila dapat clue lain…

Binatang yang di sangka tonyok itu berbunyi seperti mengerang pula…Dan bunyinya agak sama pada pendengaran Titus …Sah haiwan milik suara itu ialah tonyok secara resmi.Maka dengan tidak membuang masa lagi Titus merangkak dan menghampiri tonyok tersebut…

Titus menutup hidungnya dan mengangkat lembingnya …Namun dia terkejut bila yang di lihat depannya bukanlah seekor tonyok namun yang seakan akan serupa memakai baju jersi setan merah memegang serampang bernombor 7 + 3… Ia menjerit kepada Titus.

“Bodoh!!!Celaka…Sial punya pak hitam..Apa kau tak kenal aku siapa..Aku nak berak pun tak senang?"

Titus tidak faham lansung apa yang dikatakan oleh makhluk tersebut…Dan bila menyedari makhluk itu manusia sepertinya Titus bercakap bahasa Inggeris pada manusia itu.

“You'll Never Walk Alone…”

16 comments

February 6, 2012 at 9:06 AM

Kehkehkeh kesian tonyok yg pakai baju merah cap setan tu! Well done versi abg bro sentiasa buat otak kanan ligat menelaah...must read between a lines...hik!

February 6, 2012 at 9:08 AM

picking up the pieces....

February 6, 2012 at 9:13 AM

Yerp yerp!

February 6, 2012 at 9:17 AM

kah..kah..kah..

menceriakan pagiku sungguh la Abg Bro!

February 6, 2012 at 11:15 AM

hahaha

February 6, 2012 at 1:44 PM

hehehe.. suspen je cite.. ingtkan ape td.. scodeng org tut tut.. isk isk isk.. kasi 'beng beng' itu titus..

February 6, 2012 at 1:55 PM

erk...
okay saya tak dapat nak kutip dia punya pieces and tak dapat nak menghadam dalam otak. hehehehe...

February 6, 2012 at 2:22 PM

so far okeylah..hahaha...

Anonymous
February 6, 2012 at 5:28 PM

jersi 7 , itu Michael 'fox-in-the-box' Owen , tahu !!!!



United ! United !


-HEROICzero

February 6, 2012 at 5:45 PM

haha...hoho ....

February 6, 2012 at 8:30 PM

Aduh Titus ...
Angkut saja tonyok berbaju merah itu
Masak lemak cili api
haha

February 6, 2012 at 11:12 PM

hahaha..


titus takde agama, tapi pandai pulak sebut "takde agama le katakan"..


hahaha


titus selekeh..

February 7, 2012 at 12:37 AM

cover line barangkali rangkap terakhir ini abg bro. hahahaha. berharaplah pak itam tu tak kejar.

ps: dpt lolos dirilah kiranya ya dak? hahaha luculah abg bro.

February 7, 2012 at 7:36 AM

kah kah kah..
nampaknya boleh berjalan sekali dengan Titus lepas ni..

February 7, 2012 at 9:57 AM

TQ semua layan citer yang abang bro asyik fikir berkali kali nak publish ni...hahaha...

February 8, 2012 at 12:03 AM

YNWA- we're going to Wembley y'all...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...