Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Wednesday, May 30, 2012

Awin-Sara

9:00:00 AM | | Best Blogger Tips




Awin : Sara, kau rasa budak-budak fakulti tahu tak yang kau macam ni sebenarnya?
Sara : Aku rasa tak. Aku kan type perempuan yang bebas dari kontroversi. Rekod aku bersih. Sok-sok suci je bila kat dalam.
Awin : Kau tak takut ke kalau-kalau dorang tahu?
Sara : Kalau dorang tahu pon, sebab kau yang buka mulut. Kan? Betul tak?
Awin : Takdelah… Aku cuma tanya je… Yelah, manalah tahukan kot-kot mulut aku ni terlepas cakap.
Sara : Aku percayakan kau. Kalau kau nak cerita pasal aku dekat orang lain, mesti dari dulu lagi kau dah cerita…
Awin : Ermmm… Tah laaa..
Sara : Sebab tu lah aku tak nak ada housemate lain. Belum tentu dorang boleh terima cara aku macam kau.

Dan Awin sekadar menjungkit bahu. Tidak tahu mahu melontar bicara apa lagi. Bagai tiada topik untuk mereka bualkan bersama.

Sara : Okay… Dah sampai.

Terus bangun mengatur langkah. Penuh gemalai. Pintu yang diketuk dari luar dibuka luas. Mengalu-alukan kedatangan tetamu yang tidak lagi asing bagi mereka berdua.

Sara : Nape lambat b…?? Lama I tunggu u tau.
Manja suara dilemparkan. Mulut sengaja dimuncungkan, tanda rajuk. Sambil jari memintal-mintal hujung rambut.

Kay : Sorry baby , Sayang… I mandi dulu tadi. Tak kan I nak datang dengan badan berbau kan. Nanti u mesti tak nak peluk I…

Bersahaja lelaki itu masuk ke rumah. Merangkul mesra pinggang Sara. Kedengaran mereka ketawa kecil. Mesra. Manja. Bahagia.

Sara : Macam lah rumah I ni takde bilik air nak mandi. U nak berenang dalam bath tub pun boleh, okay.
Semakin manja suaranya. Lentik tubuh kian rapat dalam dakapan Kay yang masih berdiri di hadapan pintu yang telah bertutup.

Kay : I datang bukan nak berenang dalam bath tub la, Sayang… I datang sebab nak berenang atas katil dengan u… Can I…?
Serentak French kiss diberikan. Berkali-kali mereka berkucupan.

Sara : Hihihih… Nakal ye U ni, b… That’s why I sayang U… U manja… Jum~
Sekejapan, Sara terus dicempung ke ranjang. Awin yang masih lagi berteleku di depan televisyen sudah berbulu mendengar. Kehadirannya dalam rumah itu bagaikan tidak lagi wujud.

Selang beberapa minit, kedengaran bunyi-bunyian yang rancak dari dalam bilik Sara. Tanpa berfikir panjang, kaki diangkat terus masuk ke bilik. Niat untuk menonton rancangan Doraemon yang menjadi kegilaan sejak dari kecil lagi terpaksa dibatalkan.

******************

Awin : Sara, aku tanya sikit boleh?
Sara : Sejak bila plak kau nak kena minta izin dengan aku dulu ni?
Awin : *sengeh seketika*. Dah masuk 3 semester aku duduk dengan kau. And selama tu jugalah aku simpan rahsia kau.
Sara : Alaaaa…tak payah nak pusing-pusing sangatlah dengan aku. Kau tanya je apa yang kau nak tanya. *terus memotong bicara Awin*
Awin : Apa yang korang buat sebenarnya hah bila dah masuk bilik? Bising dohhh… Sampai luar dengar. Kot ye pon buat projek, janganlah sampai ganggu konsentrasi aku nak tengok tv. Twice okay aku missed tengok cerita Doraemon.

Bicara Awin benar-benar buat Sara ketawa berdekak.

Sara : Sorry… Luar kawalan. Kau marah lah Kay. Dia yang buat aku jadi bising. *sambung ketawa*
Keadaan kembali sepi. Seketika cuma.

Awin : Kenapa kau buat semua ni? Aku tengok kau ni takde lah sosial sangat. Solat pun kau buat.
Sara : Satu je, aku perlukan duit untuk tampung hidup aku kat sini. Nak harapkan mak bapak aku yang kat kampung tu, memang tak dapat lah aku nak merasa pakai pakaian berjenama, hidup mewah kat bandar ni. Lagipun aku bukan layan ramai laki. Aku cuma layan Kay sorang je. Hahhh… Kau sendiri tahukan aku solat, kira okay lah tu. Dosa aku buat, pahala pun aku dapat. *senyum puas*
Awin : Aku nak try.
Sara : Wowowo… Betul ke apa yang aku dengar ni? Kau jangan cakap aku yang hasut kau pulak.
Awin : Aku tak tahu. Tapi aku nak try. Aku pun ada keinginan jugak wei nak merasa dibelai macam kau. Kau fikir aku takde nafsu ke bila dengar bunyi-bunyi masa korang buat projek?
Sara : Serius ni? *masih tidak percaya*
Awin : Eiii… Betul laaa… Tapi aku takde laki macam kau. Camne?

Sara sekadar memberi isyarat tangan tanda sekejap. Lantas telefon bimbit dicapai.

Sara : B, U datang rumah I kan malam ni? Ok sayang, U ajak Ijoy sekali ye… Thanks, bye.
Sara kembali memandang Awin. “Settle”. J

8 comments

May 30, 2012 at 10:01 AM

'kita adalah apa yang kawan kita ada...'

aku selalu rasa itu pandangan mata lain bila memandang... heeeeeeeeee... amboi genre diluar kotak.. tapi terbaik... akak suka jalan cerita smooth... simple n jelas... yg penting padat n sampai pada akak motif kenapa cerita ini dikarang sebegini.... aduhai awin... nanak cam tu,.. tgk doraemon comel ok....

May 30, 2012 at 3:40 PM

awin, awin, tengok doraemon lagi best. cayalahhhhhh... :D

ingatkan pasal lesbian tadi. heh!

Anonymous
May 30, 2012 at 4:53 PM

hi BBB .

check inbox , saya ada drop no fon . pass ke Awin , ya ?

Awin , come to papa ~ !!!!!



-HEROICzero

May 30, 2012 at 5:32 PM

layan sorang dapat sikit Awin..
layan ramai ramai dapat banyak..
kamon Awin kamon..

May 31, 2012 at 12:01 AM

laaa... bahaya betul ada kawan macam Sara ni..

May 31, 2012 at 3:01 PM

realiti yang jadi pada masa sekarang ni... -_-'

oh awin and sarah...-_-'

June 1, 2012 at 12:05 AM

rosak kalau ada sepuluh rumet macam nie.

haaaila laaabuu~~~

June 1, 2012 at 8:40 AM

suka kat pic tu....

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...