Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Saturday, April 28, 2012

Tiga Tikus Buta Bukan Watak Utama

9:00:00 AM | | | | Best Blogger Tips


Ding! Dong!

Asmah mengikat rambutnya. Kertas di tangannya di kipas laju. Berharap agar tuan rumah itu membuka pintunya segera. Penantian 2 minit di kala panas tengahari terasa seperti sehari menunggu. Asmah segera menekan loceng rumah berkali-kali.Mukanya sudah habis berkerut-kerut. Tambah pula dengan peluh yang perlahan-lahan melunturkan solekannya.

Seorang lelaki muncul di muka pintu. Kurus kering susuk tubuhnya cukup untuk membuat Asmah mengecam identiti lelaki itu. Asmah di luar rumah memandang tajam. Dia bengang dibiarkan menunggu di luar.

"Awak ni buat ape sampai lambat sangat bukak pintu ?! Ingat saya hanjing ke nak menunggu depan pagar macam ni?"

Bebelan Asmah terus-terusan berjelar dari pagar sampai ke dalam rumah. Adi hanya berdiam diri di belakang. Telinganya sudah cukup tebal untuk menapis segala cacian yang diludah oleh Asmah. Bukannya sekali dia diperlakukan sebegitu. Tetapi sudah berkali-kali. Dia tidak pernah mengambil hati kerana sudah masak dengan sifat panas baran Asmah. Biarpun Asmah begitu, dia yakin Asmah hanya sayang padanya. 

Adi menggapai pasu bunga di atas meja dapur lalu menjatuhkannya ke atas kepala Asmah. Asmah rebah ke lantai. 

"Itu dulu ...."
Adi mengeluh.

*************

"Three blind mice, Three blind mice
See how they run, See how they run
They all ran after the farmer's wife
Who cut off their tails with the carving knife
Did you ever see such a thing in your life as three blind mice"

"Tak ! Aku mintak maaf ! Tolong jangan buat aku .... "
"Apa awak merepek ni. Saya mana ada nak buat jahat kat awak"
"Tolong jangan... Aku sayang kau. Kau sayang aku jugakkan ? Tolonglah bukak ikatan ni. Please ..."
"Taknak !! Nanti kau tinggalkan aku !! Ingat aku tak tahu kau curang dengan aku?! Kau ni memang bangsat !"

PANG !!!

"Argh ! Fuck kau lah ! Kau ingat aku tak tahu kau curang dengan aku jugak. Pegi mati la babi !"
"Aku ? Aku tak pernah curang dengan kau.... Cuma.... Nafsu aku tak pernah puas bila dengan kau. So, aku perlu memburu. Memburu untuk kau dan aku."

"Memburu ? Untuk aku jugak ? Apa kau merepek ni ?"

Kain yang menutup mata Adi dibuka. Pandangannya kabur dan berpinar-pinar. Perlahan-lahan semakin jelas. Adi terkejut melihat 2 orang mayat lelaki di hadapannya. Seorang lagi masih hidup. Kaki dan tangan terikat. Menggeletar menahan sakit. Ketiga-tiga mereka punyai persamaan. Tiga-tiga buta. Tiga-tiga sudah tiada anu.

Darah hanyir mengalir dari celahan kangkang mengotorkan lantai. Adi memandang Asmah yang berdiri tersenyum padanya. Asmah duduk bercangkung di hadapannya.Sebiji balang besar berisikan 3 batang anu digoncangkan pada muka Adi

"Saya tau lah awak tu gay dulu. Sebab tu awak tak puas, saya pon tak puas jugak. Lepas tu curang dengan saya pulak tu. Kalau ye pon nak curang, jangan lah sampai tiap-tiap hari nak bawak member laki balik rumah kita. Bertukar-tukar pulak tu."

"Awak tahu ke? Hum... Awak tak kisah?"
"Tak pon. Yang penting awak sayang saya. Dah lepas ni tak payah curang. Kita da ade ni. Awak boleh guna, Saya pon boleh."

Asmah menggosok kepala Adi. Adi senyum.
Kan betul. Asmah sayang aku je.

-Sparrow-

7 comments

April 28, 2012 at 9:58 AM

errrr.. Asmah ni boleh tahan jugak yee... erkkkk

April 28, 2012 at 10:31 AM

layan ajelah lagu LA CU CARACHA hahaha...(betul ke spelling tu?

April 28, 2012 at 1:57 PM

erk... tak tahu nak kata apa... cerpen ni memang psiko.. =.=!

April 28, 2012 at 5:15 PM

aisyhhh....seram ase bce cite pshyco cggini..hahahaha

Anonymous
April 28, 2012 at 6:02 PM

Hahaha.....kang ramai pulak yg jadi Asmah... Ko ni mmg ganas... Apa-apa pun aku suka ko..

LAZIO

April 28, 2012 at 11:05 PM

ok... aku sengaja baca lambat... hahahaha pasal aku nak pastikan blog ni blog comel lagi mencomelkan.. kah kah kah... oh kispen kamu buat darah aku naik....

ps: Ini makan dia... No violent intervention ok...

April 29, 2012 at 7:51 AM

dem psiko...suka!

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...