Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Tuesday, April 24, 2012

Dalam Renyai Hujan

9:00:00 AM | | | Best Blogger Tips

Sesuatu yang sudah terlalu lama hilang...
Sesuatu yang sudah terlalu lama tak nampak oleh mata...
Yang kabur objeknya...

Ucapkanlah kasih..
Satu kata yang kunantikan
Sebab ku tak mampu membaca matamu
Mendengar bisikmu

Nyanyikanlah kasih..
Senandung kata hatimu
Sebab ku tak sanggup mengartikan getar ini
Sebab ku meragu pada dirimu

Mengapa berat ungkapkan cinta
Padahal ia ada
Dalam rinai hujan, dalam terang bulan
Juga dalam sedu sedan

Mengapa sulit mengaku cinta
Padahal iya terasa
Dalam rindu dendam, hening malam
Cinta.. terasa ada…

Bukan aku tak mahu menjelmakan sebuah kenyataan namun aku takut kepastian...
Bimbang kamu berubah hati menjadi benci...
Kali ini aku tahu kamu berada di situ...
Kamu sering mengasingkan mana kawan dan mana teman...
Teman kamu tidak di situ teman kamu hanya bangku kosong...
Oohhh aku ingin melihat bangku itu diduduki oleh seorang yang kacak...
Aku ingin kamu beritahu aku bahawa aku tak perlu lagi menanti...
Sebetulnya aku suka menanti...
Apakah ini lewat kisah lama aku berulang kembali...



hujan renyai renyai
bebayangku hilang
dalam kebasahan
selama ini
kupegang janjimu
selama ini
kugenggam harapanku
namun kini
terpaksa kulepaskan
ambil lah kembali milikmu
ia bukan milikku...
sekadar aku berdiri
menjengah ke pintu hatimu
bukan layakku bermimpi
di dunia realitimu
sewaktu sebegini...
tempias hujan masih membasahiku
di setiap langkah yang kuinjak
menyelusuri jalan terbentang luas
dan
di kala reda hujan
aku akan melangkah pergi...

9 comments

April 24, 2012 at 9:12 AM

hmm...adakah aku juga melihat bangku kosong itu yang tidak akan ada siapa pun mahu duduk di situ..

April 24, 2012 at 3:44 PM

dalam renyai hujan itu, sepertinya kita merelakan dibasahi kerna kita lebih mengerti saat pedih yang dialami langsung membiarkan saja renyai hujan mendinginkan perasaan sepi juga ironi.. =)

April 24, 2012 at 10:59 PM

dan cinta itu tak semestinya memiliki... cukuplah cinta ini terus milikku..

April 24, 2012 at 11:01 PM

=')
sebak baca ni...:'(

April 24, 2012 at 11:43 PM

haha...abang bro merakamkan terimakasih buat semua yang sudi komen...abang bro tak rasa apa pun...haha...cool...

Anonymous
April 25, 2012 at 12:48 PM

saya rasa semalam saya baca cerita ini berbeza..
asal tukar dengan lirik lagu pulak? haha...version semalam lagi 'feel'...:)


-Teenager Housemaid

April 25, 2012 at 12:59 PM

adik TH - mungkin kesilapan teknikal kot...haha...

April 26, 2012 at 9:45 AM

hmmm... bait2 puisi yang indah..

April 26, 2012 at 11:03 AM

sis khairul - kat bawah tu je puisi...kat atas tu senikata lagu...tq baca...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...