Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Monday, January 2, 2012

Permulaan Tahun Baru Yang Expired...

9:00:00 AM | | Best Blogger Tips

Memang kalau menulis aku suka menulis Right Into The Core. Namun sentuhan semacam itu belum lagi aku temui...

Pagi itu mungkin hari pertama dalam tahun baru...Sebab itu aku bercuti tak pergi kerja. Namun aku tersedar dalam pukul 9 pagi. Mungkin bukan pagi lagi. Tanpa menggosok mata dan memberus gigi aku ke dapur membuka peti ais. Malas...Aku mengambil susu kotak Dac Ledi. Aku tuang dalam gelas? Ahh malas. Aku gogok sahaja.

Sekejap kemudian ku muntahkan balik. Pahit susu ni. Oh sudah expired rupanya. Mungkin sekejap lagi aku sakit perut dan muntah muntah. Food poisoning?

Aku masih dalam seluar jeans aku semalam. Betul aku sakit perut. Sumpah tak tahan sampai terkentut kentut. Bau dia sikit punya kuat macam telur tembelang... Prottt Prott Prottt.... Aku keluar masuk tandas tapi taik tak mau keluar yang keluar angin saja... Prottt Prottt Prottt...

Ya... Keadaan aku makin bertambah buruk. Bila aku terkentut dan terkincit dalam waktu yang sama. Sakit perut aku kini sudah melewati stage 2. Sebotol minyak cap kapak sudah ku sapu ke seluruh anggota bawah abdomen aku dan aku merasakan kebas di bahagian bawah itu seperti tak ada apa apa.

Mana ada klinik bukak public holiday macam ni? Ahhh... Aku ke kedai sinseh sahaja. Makan ubat akar kayu macam orang pompuan dalam pantang? Tentu ada jual pil tahan sakit.

Aku bersiap ala kadar. Perut ku perlu dibantu walau dengan apa-apa pun. Kalau tidak aku akan terceret beret sampai ke malam. Motor tak boleh start pulak. Sejak bila pulak bateri motor ni kong? Expired lagi?

Menapak ke bus stop. Penantian paling lama aku rasa. Maklum sahajalah siapa yang nak keluar pagi tahun baru begitu awal. Orang yang enjoy New Year Eve semalam pun tentunya masih malas nak bangun pagi.

Akhirnya bas tiba namun tak ada tempat duduk. Penuh dengan warga asing. Aku sakit perut sampai terkentut kentut. Peduli apa aku pada mereka. Bau minyak wangi mereka pun sudah hampir sama dengan bau kentut aku.

Prott...Prottt...Prottt!!!

27 comments

January 2, 2012 at 9:27 AM

Bengong
cte sal kntut je tp ley wt org glk

January 2, 2012 at 9:52 AM

ngeh ngeh ngeh. tak senonoh. pengotor...

January 2, 2012 at 9:58 AM

ye...ada influence cam novelist Bahruddin Bekri sket..hahaha...hahaha..cool!!!

January 2, 2012 at 11:21 AM

hahahaha...seb baik pendek jer kispen ini...memanjang jer kentut!

January 2, 2012 at 11:26 AM

Ifah Afeefah - saya cuba memberi kelainan harap di terima...cool..

January 2, 2012 at 11:27 AM

lady bos BS- ini cerita aje tau...bukan kisah benar..kakaka...

January 2, 2012 at 11:28 AM

Lady Windsdor - citer ni memang panjang tapi di pendekkan...lucky guest...

Anonymous
January 2, 2012 at 12:22 PM

huahahaha makin lama makin tak senonoh dah cerita2 dekat sini !

-HEROICzero

January 2, 2012 at 2:00 PM

HEROIC - agak agaknya blog S7W sedang berEVOLUSI ke..hahaha...

January 2, 2012 at 3:54 PM

kakaakka
ni nak cite ne year penuh tragis eh
hehehe

proooottt prooottt prooott
kekeke

x pe2..sy terima :))

January 2, 2012 at 4:34 PM

kenderaan awam Msia dipenuhi ex-patriate wangi... :(

January 2, 2012 at 6:28 PM

ahahahaha..


haruman semerbak mula menjalar...


dorang pun konpius tu bau dorang ke bau kentut..



p/s:nak tanya,kentut tu bunyi kuat ke perlahan??

January 2, 2012 at 7:47 PM

aimie amelina - lebih kurang camtu la..tq boleh terima citer merapu meraban ni..anda cool macam saya...

January 2, 2012 at 7:47 PM

blog tip kurus - ye bau aircond sendiri pun dah macam bau dorang...

January 2, 2012 at 7:48 PM

memetik durian - hahahaha..takleh bayangkan kalau malam sebelumnya makan durian...cool~~~

January 2, 2012 at 9:32 PM

eiii...

hehehe.. kelakarla..

same dengan kawan lady yg suke kentut.. :P

January 2, 2012 at 9:56 PM

bukan citer betul niii..hahahaha...

January 2, 2012 at 10:42 PM

org bujang yg blues memang mcm tu rupa kehidupan dia. Malas! selamba je.. sakit perut padan muka! ahahaha..

Abg bro el mariachi..

mungkin ni bukan cerita betul.. tapi ini memang 'cerita' dlm dunia betul kan?

January 2, 2012 at 11:40 PM

nong andy - cerita ni memang 80 persen betul 20 persen tokok tambah bagi sedap cerita...ye , memang berlaku dalam dunia ni...

January 3, 2012 at 1:18 AM

Abang bro, dah jangan kentut2 lagi...gas metana dihasilkan kentut tu merbahaya kepada umur manusia...siyes eh! Kehkehkeh...

January 3, 2012 at 10:10 AM

haha..boley tahan kelakar~ ;p

January 3, 2012 at 10:02 PM

hahaha...kentut tu salah satu nikmat juga...bayangkan satu hari tak buang angin...

January 3, 2012 at 10:02 PM

tq sal ijou...sudi layan citer ni...

January 4, 2012 at 8:56 AM

hahaha..iyolahhh..

January 7, 2012 at 12:15 AM

khairul Antasha..hahaha...yang penting kita enjoyyyy...

January 11, 2012 at 10:53 PM

haha lawak la :D

January 16, 2012 at 1:12 PM

ekkk?
cite pasal ni pon boleh ea?
hahaha...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...