Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Sunday, January 1, 2012

Hairi

9:00:00 PM | | Best Blogger Tips

Abang Zam


Hairi seorang lelaki berumur 30 tahun. Hairi seorang penjawat di sebuah syarikat kerajaan. Hairi tak ada kereta. Hairi ada motor. Hairi masih bujang dan menunggu hari kahwin.

Hairi berada di dalam bilik di rumah. Hairi sedang mengikat tali di lubang batu angin. Hairi menangis. Hairi sedih sekali hari ini. Hairi marah semua orang di pejabat. Hairi tengking makwe sepejabat yang duduk di depan. Hairi tengking semua orang.

Hairi baru sudah ikat tali. Hairi pergi minum air sejuk di dapur. Hairi makan cupcake yang terakhir di dapur. Hairi makan kek hari jadi yang masih berbaki di dapur. Hairi menangis lagi.

Hairi tukar baju kemeja kerja dengan baju jingga bercorak corak. Hairi pakai seluar pendek. Hairi sarung jam tangan Polo RM200.00. Hairi sembur pewangi di badan. Hairi pakai barang-barang pelik. Hairi tak pegang kitab.

Hairi sarung tali tadi dekat leher. Hairi tunggu lama. Hairi jerit kuat-kuat. Hairi terjun dari kerusi. Hairi tersangkut. Hairi patah tengkuk. Hairi menggelitik dekat dinding. Hairi tergantung.                   

Hairi dah mati. Hairi bodoh. Hairi tak jadi kahwin. Hairi kena tipu dengan Suria, sang tunang penipu.

-Tamat-

12 comments

January 1, 2012 at 9:25 PM

Pembukaan kisah 2012 ni asik mati je.. hahaha! asik bunuh diri..

January 1, 2012 at 9:30 PM

hairi terjaga. oh rupanya hairi bermimpi. hairi rasa lapar. hairi bangun,siap-siap. hairi keluar untuk makan. hairi singgah satu warung. hairi order makanan. hairi duduk di satu meja. hairi dengar satu suara lunak. hairi pandang belakang. hairi nampak seorang perempuan. hairi berdebar. hairi yakin,itu cinta. hairi menyapa,"hairi". hairi dengar oerempuan itu mebalas "suha".



hairi,suha available!haaha

hepi new year s7w!

January 1, 2012 at 9:43 PM

kesuratan atau betul...asyik citer gantung diri je...

Anonymous
January 1, 2012 at 9:52 PM

hahahaha satu lagi cerita bunuh diri .

btw , hairi patut bunuh Suria dulu baru hairi bunuh diri .


Yyeah !


-HEROICzero

January 2, 2012 at 12:16 AM

perh. akhirnya tersiar jugak post ni
kahkahkah

January 2, 2012 at 12:41 AM

alahai hairi.. apasal buat macam tu... pergi la cari nurul izzah...

January 2, 2012 at 2:04 AM

Hairi patut ajak Suria mati sama...baru vogue sehidup semati!

January 2, 2012 at 9:29 AM

Hairi mmg budus

January 2, 2012 at 6:26 PM

hairi,daripada kau bunuh diri,baik kau bunuh suria,tunanganmu yang penipu tu..

January 2, 2012 at 9:34 PM

kesiannye hairi..

tp kenapa tmtkan riwayat begitu..

lain kali bunuh tunang tu same sebelum bunuh diri.. :P

January 3, 2012 at 10:13 AM

aduhai Hairi~

January 4, 2012 at 9:05 PM

Kalau apa yg Hairi buat tu bukan dosa, aku yakin ramai yg nak dan akan buat....

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...