Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Monday, November 21, 2011

Kalau Saja .

9:00:00 PM | | Best Blogger Tips


Aku punya kawan. Bisa saja untuk kau panggil, Anne.
Aku kenal Anne sejak dari zaman sekolah lagi.

Orang nya baik. mudah bawa bicara.
Lain dari gadis yang biasa.
Boleh bicara tentang  filem, buku, musik.

Ada yang mengusik kami sesuai bersama.
Senyum.
Ketika itu, Anne sudah berteman.
Jadi Aku biarkan.

Selepas zaman sekolah , Anne masih berteman .
Tapi kami masih berhubung .
Aku pula , mula mengikat kasih bersama seseorang .
Kenalan di kolej.

Selang tak lama, Anne hubungi Aku.
Dia sudah putus. Kasih hati tiga tahun, tamat.
Aku cuba jadi kawan yang baik, pujuk setiap tangisan.
Tapi entah kenapa ada rasa senang dalam hati.

Aku masih mengikat kasih bersama seseorang.
Dan juga, masih berhubung dengan Anne.
Anne tahu tentang itu, tapi dia tidak kisah.
Kami kan hanya kawan?

Ada yang mengusik kami sesuai bersama.
Senyum.
Ketika ini, Aku sudah berteman.
Jadi Aku biarkan.

Anne sudah punya pengganti.
Seorang bakal jurutera, khabar nya.
Bagus untuk dia.
Aku ucap tahniah.

Selang tak lama, Aku putus kasih.
Aku hubungi Anne, cerita luah segala.
Sedih putus nya kasih.
Anne masih memujuk.

Anne masih berteman,
Dengan bakal jurutera itu.
Dan Aku,
Biarkan putaran itu terus berulang.

Kalau saja aku tunggu lewat sedikit.
Kalau saja dia tunggu lewat sedikit.

Ada yang mengusik kami sesuai bersama.
Senyum.
Ah biar lah.

Masa tak pernah kena.
Masa tak pernah ada.

.END.

17 comments

November 21, 2011 at 9:42 PM

gua tak tgk bola... walaupun telinga kena dengar bola... hahahaha

ps: anne tu wujud tak? bak no telefon... gua nak basuh dia sikit...

November 21, 2011 at 9:43 PM

erkk... time lu story ni mcm jiwang tahu... erkk...

November 21, 2011 at 10:03 PM

alaaa...lelaki kan boleh pasang 4...baru 2......

November 21, 2011 at 10:08 PM

hahaha . tragis sungguh .
*muka sinis*

November 22, 2011 at 10:26 AM

Puisi bercerita yang melankolik. sisi lain abang Adil nice one

p/s : if she's the one, then fight for her.

next short please. :D

November 22, 2011 at 4:01 PM

pemilihan gambar yang sesuai....loike sgt2 :D

November 23, 2011 at 1:27 PM

adakah anne dan "aku" ada jodoh?

"Aku" doakanlah anne tu putus ngn jurutera tu.. dan "aku" cepatlah bgtahu anne time tu.. mungkin anne dan "aku" ada jodoh..

November 23, 2011 at 8:28 PM

Ada yang mengusik kami sesuai bersama.
Senyum.
mungkin benar kami sesuai bersama.
tapi sekadar kawan cuma.

*andai benar dia milikmu, dia pasti menjadi milikmu meski jalan dilalui penuh liku...

November 24, 2011 at 11:45 AM

heroic zero akan kawen dgn Anne.. errrr.. :D

November 24, 2011 at 6:15 PM

kalau ada jodoh insyaAllah ada. berdoalah.



kamu sesuai bersama :)

November 24, 2011 at 9:50 PM

el: amboi-amboi-amboi-amboi....

November 25, 2011 at 1:01 PM

biarkan masa tentukan segala-galanya.

November 25, 2011 at 3:03 PM

macam kisah aku

November 28, 2011 at 1:56 PM

huhu.. kalau cerita ini benar.. ingin aku pesan, kalau rasa sayang itu lebih kuat pada anne.. dapatkan anne.. jangan sampai suatu saat dia pergi jauh baru menyesal..

December 2, 2011 at 1:17 AM

nice one..senyum je time bace (^_^)

fight 4 ur luv,then leave it to God..

December 20, 2011 at 12:39 PM

Ah, itu semua sudah diatur DIA. Mungkin saja, masanya belum tiba.

December 31, 2011 at 11:34 AM

pernahkah kamu ingin berkata-kata..
tetapi akhirnya tidak terkata-kata..

ini situasiku selepas membaca.. :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...