Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Sunday, November 4, 2012

Fruitea

9:00:00 AM | | Best Blogger Tips



“Engkau tahu bukan apa yang aku cuba sampaikan?”. Soal Lemon.

“Ya, aku mengerti. Tapi kau juga harus fahami, hati ini telah ku kunci hanya untuk Ceri...”. – Kedondong.

“Arghhh... Lagi-lagi Ceri. Mengapa kemana sahaja aku pergi, hanya nama Ceri yang aku dengari?”. Suara Lemon kian meninggi.

“Ceri tak sama seperti yang lain. Dia puya segala cirri yang aku ingini...”. kedondong cuba berlaku jujur.

“Ouwhhh... Jadi engkau mahu katakana yang aku tidak miliki semua ciri yang engkau ingini? Begitu? Apa kurangnya aku dan apa lebihnya Ceri?”. Lemon mengesat tubir mata yang telah digenangi air, sedang Kedondong hanya sekadar memerhati. Masak benar dia dengan perangai Lemon. ‘Huhhh... Dasar drama queen...’.

“Sudahlah Lemon... Aku tak mahu jejaskan hubungan persahabatan kita selama ini hanya kerana aku tidak dapat membalas perasaan kau. Maaf...”. ujar kedondong lantas berlalu.

******************************

“Terima kasih, saya hargainya. Tapi, saya tak mampu untuk membalas perasaan awak tu. Maaf...”. ceri menunduk. Terasa bersalah untuk terus menatap enungan mata Kedondong. Ceri yakin, Kedondong pasti sedih kini.

“Tapi mengapa, Ceri? Adakah saya tidak cukup baik untuk bergandingan dengan awak?”. Kedondong terus-terusan menjamah wajah comel Ceri. Menanti penjelasan yang dia sendiri pasti apa yang bakal didengarinya kelak akan mengguris tangkai hati.

“Bukan begitu... Awak baik, Kedondong. Saya senang berkawan dengan awak”.

“Jadi apa masalahnya, Ceri?”. Pintas kedondong.

“Saya... Saya... Saya sudah punya Durian. Maafkan saya...”. – Ceri.

“Ouwhhh... Durian... Kerana itulah awak tidak memilih saya bukan? Kerana saya tidak mampu melindungi awak sepertimana kemampuan Durian. Saya juga tidak seperti Durian yang menjadi rebutan ramai. Saya hanya Kedondong, bukan Durian... Terima kasih Ceri kerana menyedarkan saya dari terus bermimpi. Semoga kebahagiaan sentiasa untuk awak bersama Durian. Saya doakan agar Durian tidak menyakiti dan melukai hati awak sebagaimana dia telah melakukannya terhadap Strawberri dan juga Laici...”. ujar Kedondong sebelum melangkah pergi.

7 comments

November 4, 2012 at 10:37 AM

yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.. huhuhu. =)

November 4, 2012 at 11:15 AM

haha... best juga baca citer macam ni..

meleleh pula iar liur nak makan buah tu semua.. Anggur takde ke?

November 4, 2012 at 11:35 AM

aku memang suka strawberri...

November 4, 2012 at 1:10 PM

durian the RAJA..


alaaahai sampai kesudah tak dpt sapa2..

November 4, 2012 at 3:09 PM

sekali durian bergolek terus hancur ceri.. sob3x..

November 4, 2012 at 5:45 PM

dah macam komik Le Gardenia je.. =)

ohsem!

November 6, 2012 at 9:07 AM

kalau aku jadi Ceri, aku takkan pilih durian..aku pilih kedondong.hihihi

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...