Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Tuesday, November 20, 2012

Redup Sinar Matamu - Musim 2 - Part 3

9:00:00 AM | | | | Best Blogger Tips

Susahnya aku nak pertahankan long distance relationship ini...Namun kalau hati tu dah setia memang tak ada apa halangannya...jarak?jauh?masa? Semua itu  tak menjadi bebanan pun pada orang yang asyik antara satu sama lain....Aku akui memang banyak dugaannya...sama macam yang aku hadapi sekarang..Aku terpaksa berkorban perasaan bila Yati sudah tidak mengutus surat padaku lagi...namun aku tetap setia dan entah sampai bila...Aku masih berharap Yati kembali ke pangkuanku seperti hari hari yang lalu...

Sudah lebih sebulan...akhirnya aku pasrah...Memang di hatiku masih mengingati Yati...namun aku kesepian tanpa surat surat Yati...sedangkan si cantik Farah pula sangat pandai mengambil hatiku...

"Mizi...rasanya dah sebulan awak berkeadaan begini...bolehkah awak ceritakan apa yang merunsingkan hati awak tu? awak tak mahu cari pengganti ke..."

"Wooohhoooo....tak boleh Farah...saya tak mahu awak salah sangka...saya dengan awak cuma kawan...saya tak pernah anggap awak yang seperti awak fikirkan tu..."

"Saya faham... saya gurau saja...tapi kalau betul pun apa salahnya kan..? Kita sama sama senasib...saya sunyi dan awak pun sepi...?"

"Mungkin betul saya sunyi dan sepi...tapi sepi itu sendiri sudah jadi teman pada saya sejak sebelum awak kenal saya lagi Farah...Cukuplah awak asyik melayan perasaan awak tu...Saya hargai awak sebagai sahabat...Jangan minta lebih dari itu kerana saya tak kan beri..."

"Kenapa hati awak ni keras sangat Mizi...?"

"Memang hati saya macam ni...Saya tak punya hati untuk orang lain...maaf Farah...jangan buat saya tak selesa berkawan dengan awak..."

"Ke awak tak mahu mengaku..?"

"Awak nak saya mengaku apa lagi Farah...maafkan saya... bolehkah awak terima kenyataan dan jangan lagi mengharapkan apa apa balasan dari saya..saya tak mahu cakap lagi...tolong fahami saya...perasaan awak tu tak ada salahnya...tapi saya tak pernah memikirkan untuk menerima sesiapa lagi dalam hati ini... "

"Mizi..."

"Sudahlah Farah...Saya tak mahu menghiris perasaan awak...tapi cuba terima kenyataan dan jangan lagi mengharapkan apa apa dari saya...saya tak pernah anggap awak lebih dari seorang sahabat..."

Farah terdiam dan mula tunduk...dia memang keterlaluan terhadap aku..dia memaksa sesuatu yang tak pernah ada di hati aku ...dia memaksa aku untuk menerima dirinya...sedangkan satu ikatan tak pernah bisa terjadi jika hanya bertepuk sebelah tangan... Farah meminta lebih dari ku...sedangkan dia tahu hati ku hanya pada Yati yang jauh di mata...Entah apa yang membuat Farah terlampau mendesak aku..Hinggakan dia tak peduli lagi samada dia di kata syok sendiri...

Dan aku mula menjauhkan diri dari Farah. Mungkin hanya di situ sahaja hubungan kami berdua. Sesuatu hubungan persahabatan yang jujur telah Farah calarkan dan tak mungkin lagi terjalin sekuat dahulu. kini kami hanya kawan sekelas yang cuma bertegur sapa atas dasar kawan sahaja.

10 comments

November 20, 2012 at 9:44 AM

pilihlah yang mencintaimu sepenuh hati, dan jangan mati hanya pada yang tidak sudi.

ah.
bukan aku lemparkan ini pada mizi, semata, tapi juga pada Farah.

Hidup harus menghargai kewujudan diri, baru sang hidupan lain menghargai hidupnya kita; dan baru hidup ini ada tujuan kewujudannya.

kan?

berkaitan penulisan.
tulisan anda berbunyi retro dan mewujudkan suasana 70-an yang hidup.
bagus untuk itu.
cuma, sesekali terasa siri ini kurang 'sharp'.
dan kita challenge Tn Esmeth untuk buat yang lebih baik untuk episod berikut.

retro pun boleh gemapk kan?

November 20, 2012 at 9:53 AM

kenapa lelaki ni sgt berterus terang?perempuan mana yg sanggup terima ayat2 camtu?isy...tegas sgt mampu buat perempuan nangis...

November 20, 2012 at 11:03 AM

suka Mizi dengan sikap berterus terangnya. pahit bagi yg menerima.

Mizi memang setia orangnya. :)

November 20, 2012 at 1:16 PM

Tq for comment AJ Nismihan...memang komen saudara lah yang saya tunggu tunggu...memang nak buat gempak punya semua kisah true story ni...tapi bila dah true memang takleh tulis semua....kakaka..tq baca

November 20, 2012 at 1:17 PM

puteri jalanan...kalau awak sudah boleh nangis...awak boleh rasa isishati Farah...sori..kebenaran tu pahit...Mizi cuba menolak semua tu yang pelan pelan memakan kesetiaan dia...

November 20, 2012 at 1:18 PM

Khairul Antasha - percayalah Mizi tak pernah berniat nak melukakan...sedang dirinya pun terluka...

Anonymous
November 20, 2012 at 5:24 PM

Mizi ni bakpe nak jual mahal sangat. Kekeke. Tidaklah, kalau nak menolak, boleh cara baik kan.

Sini Farah, sini kat abang. Atotototo~

-HZ-

November 20, 2012 at 9:39 PM

HZ - mizi tu bukan matured lagi pun retro ni baru form 4 hahaha...tq baca

November 25, 2012 at 12:56 AM

ah.. rasa nak jatuh cintalah dgn Mizi hehe...

November 26, 2012 at 12:04 AM

sis NA - ada apa dengan Mizi..hahaha...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...