Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Sunday, November 25, 2012

Isi dan Kuku

9:00:00 PM | | Best Blogger Tips



"Adakah dia yang benar atau mereka itu yang salah?" 

Sekurang-kurangnya itulah persoalan awal yang terlintas difikiran aku saat seorang rakan menceritakan kebenaran dirinya terhadap aku. Sepertinya telah lama dia memendamkan kisahnya itu dan ingin meluahkannya juga. 

Aku terdiam sebentar. 

Dan sebelum ini pun aku pernah dengar juga. Sebab cerita dia beredar dari mulut ke mulut. Kemudian, singgah ditelinga aku. Tapi, aku tak ambil pusing sangat sebab bukan aku yang jemput. 

Bagi aku, lebih baik kita abaikan sahaja cerita-cerita tanpa bukti. Lebih baik kita kita kenal dia sendiri dengan mata kepala kita. 

Selain itu, pulanglah kembali kepada Tuhan. 
Kerana Dia Maha Mengetahui.. 


Hak Cipta: Fauzan Zain
fauzanzain.blogspot.com

2 comments

November 27, 2012 at 10:34 AM

ye...elok kita sendiri yang mengalaminya dan mengethuinya...watpe prejudis kat orang...berbaik sangka dahulu kan...

Anonymous
November 27, 2012 at 10:35 PM

Kami perlukan lebih banyak karya berbentuk catatan dan curhat seperti ini.

Terima kasih! :)

-HZ-

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...