Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Thursday, November 1, 2012

Freya.

9:00:00 AM | | Best Blogger Tips


Freya. Ada sesuatu yang buat aku tertarik dengan gadis ini. Entah apa dia. Mungkin kerna namanya yang klasik. Nama yang pasti cocok jika dijadikan judul lagu untuk grup Inggeris punk rock lewat 80-an. Sesuatu, bukan? Atau mungkin juga kerna muka kacukan milikan dia yang senantiasa buat hati terus berkocak apabila terfikirkan.

Dengan sedikit (atau banyak, terpulang pada justifikasi kau sendiri) usaha, akhirnya aku dapat memiliki Freya. Oh, itu bukan ceritanya. Dalam usaha tika detik  perkenalan, ada sesuatu tentang Freya yang bikin aku sedikit terganggu- kegilaannya kepada Kpop. Band, musik, tarian dan semua berkaitan. Bukan aku anti dengan Kpop atau apa, cumanya aku tidak dapat menerima konsep beberapa manusia terutama laki-laki di dalam satu kumpulan yang menari seperti pokok kepatahan ranting sambil buat muka konon comel beserta gerakan dada yang beralun dan diikuti dengan gaya tangan seakan letupan bunga api. Pom Pom Pom, kalau mahu disertakan dengan bunyinya sekali.

“You tak boleh halang minat I. You kena terima yang kekasih you adalah fangirl,”
“Fan-what?”
“Fangirl, peminat perempuan. You tak nak jadi fanboy?”


I love you, Baby I'm not a monster!


***
Kegilaan Freya terhadap Kpop sangat… menggila. Aku sudah tidak bisa kawal atau halang. Jadi aku biarkan. Selagi ianya tidak menyusahkan aku, tak apa. Aku sudah letakkan syarat yang aku takkan ikut serta menemani dia untuk ke konsert Kpop kalau-kalau ada dilangsungkan di Ibu Kota atau di mana-mana. Pernah sekali dia mengajak aku ke Manila semata-mata untuk mengikut konsert kembara kumpulan Kpop yang paling dia gilai. Tidak mungkin.

Selain daripada itu, kami sepertinya serasi. Akhirnya pada suatu malam, ketika kami sedang asyik berlawan siapa paling nakal di ranjang, dia akhirnya duduk di atas dada aku, tersenyum sambil mengusap mesra rambut aku. Aku selesa diperlakukan begitu.

Entah tidak semena-mena, dia menyisir rambut aku ke tepi, dan diselitkan diantara dua jari, seperti ikatan tocang dan berkata, “Kalau rambut you ikat macam ni, seiras sangat dengan ________ (entah siapa namanya aku lupa, tapi seorang ahli grup Kpop). Comel sangat!”

Aku bingkas bangun dan terus mengenakan pakaian semula.

Dan di saat itu juga aku terus putus dengannya.


.END.

6 comments

November 1, 2012 at 9:09 AM

Kehkehkeh....kau memang kejam! Kpop itu kau jadikan alasan! Ceh!

=p

November 1, 2012 at 10:09 AM

tak dpt terima hakikat muka jambu..?

November 1, 2012 at 1:07 PM

oohh.. macam tu..

November 1, 2012 at 11:17 PM

okey. aku suka cara penceritaan ini.. gaya ini aku suka! sangat suka!!

November 2, 2012 at 3:18 AM

faraherda.razalan, bukan itu alasan terbaik? Haha!

missSenget, jambu sangat ke ai ni, yu?

asip, emmmmmmmmmm....

Nong Andy, terima kasih ! =)

November 2, 2012 at 9:04 PM

wow fantastic baby...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...