Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Tuesday, November 13, 2012

Redup Sinar Matamu - Musim 2 - Part 2

9:00:00 AM | | | | Best Blogger Tips

Kosong...aku rasa jiwaku kosong...Bahkan setiap hari penuh siksa aku menanti dan menanti... khabar berita dari Yati.Namun terisi juga segala kekosongan itu dengan hadirnya Farah.

"Yati...mampukah aku bertahan?mampukah aku merpertahankan kesetiaan dia padamu Yati?sedangkan sudah lama tak ku terima surat surat kau padaku...apa kau dah lupakah padaku Yati?

"Awak...awak tak pegi makan ke?"

"Kenapa Farah...awak nak belanja ke?"

"Dah beli pun...ni haaa...kuih ...kenapa awak suka duduk sorang sorang kat sini ?"tanya Farah kerana Mizi asyik menyendiri sahaja di bangku court basketball lapang yang sesekali susasana segar di tiup angin...

"Saya dapat ketenangan kat sini Farah..."sambil memandang pada Farah yang berdiri di hadapannya...Angin mengelus rambut ikal gadis itu menutupi dahinya dan sinaran matahari pula di lindungi oleh redup pepohon rhu yang tumbuh berdekatan...cuaca memang sedikit panas tapi agak nyaman...

"Apa yang berat sangat..sampai jiwa awak tak tenang?apa yang awak fikirkan Mizi?...girlfriend ke?"

"Saya memang dah biasa sorang sorang macam ni...keluarga saya selalu berpindah randah...saya tak ramai kawan...baik saya macam ni saja..."

"...dan awak takut nak rapat dengan seseorang...sebab takut berpisah kan?"

"Apa maksud awak cakap macam tu Farah..."

"Sama macam awak saya pun baru berpindah kat sini...cuma saya mahu menggembirakan hati saya dan tak mahu ingat perkara yang tak menggembirakan hati saya..."

"Senyumlah sikit Mizi...awak asyik bermuram sahaja..apa tak ada apa yang boleh menggembirakan hati awak ke?"

"Ada...tapi...ahhh...lupakan saja..."

"Lupakan saja...tapi boleh kah awak lupakan?"




"Cantik lukisan ni Mizi...perempuan ni pun cantik..."puji Farah pada lukisan Mizi yang tergantung di bilik lukisan...

"Masa ujian hari tu...saya lukis lukisan potret...lepas tu cikgu nak gambar tu buat hiasan dalam bilik lukisan ni..."

"Apa lagi keistimewaan awak yang awak rahsiakan Mizi"

"Rahsia...?"

"Awak pandai simpan rahsia awak Mizi...walau saya dah bukakan jalan bagi awak luahkan apa yang tersirat...tapi awak masih melipat kemas rahsia awak tu..."

"Awak masuk Kelab Seni Kreatif ni sebab nak tahu rahsia saya ke?...pandai ker awak melukis...hehehhe?"

"Awak jangan pandang sebelah mata kat saya Mizi...saya dapat A1 dalam sabjek lukisan..."

"Kalau macam tu...TRIAL SRP ni kita tengok siapa lagi HEBAT!!!"

"Itu takder hal Mizi...jangan cakap saya tak pernah warning awak...hahahhaha"


*******************************************

8 comments

November 13, 2012 at 1:42 PM

ololo... hero cool macho... abg bro dah edit ya? lagi bagus berbanding yang yana baca dulu. lagi kemas bahasanya...

genre romantis.

Anonymous
November 13, 2012 at 3:56 PM

Ni boleh buat pilem ni. Ada Apa dengan Farah

-HZ-

November 13, 2012 at 5:31 PM

boss - edit sikit je...tapi masih kekalkan watak cool Mizi...haha tq baca...

November 13, 2012 at 5:33 PM

HZ - boleh...kalau sesuai dengan actor dan directornya haha...

November 14, 2012 at 10:10 AM

Mizi, tetapkan hati tu. Lelaki biasanya mudah berubah hati. erkkkk.. :P

November 15, 2012 at 9:35 AM

ye lah Mizi..tetapkanlah hatimu untuk Yati saja...

November 15, 2012 at 5:04 PM

perjalanan masih jauh lagi....

November 15, 2012 at 6:50 PM

Nong Andy - hehehhe mana tahu ni...kakaka...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...