Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Thursday, May 31, 2012

My Dear Fatin

9:00:00 PM | | Best Blogger Tips
Fatin masih seperti berkeadaan seperti tadi. Termenung sambil menangis. Fatin sedih. Fatin menyesal. Airmata sedari tadi seakan enggan berhenti. Terkadang tangannya mengesat airmata dan terkadang memegang perut. Ya, Fatin loya. Fatin mahu muntah. Sebenarnya sudah beberapa kali Fatin muntah. Puncanya dari sekeping surat yang diterima siang tadi. Surat yang dipanggil surat cinta. Fatin membuang pandang ke arah surat cinta itu. Airmata Fatin jatuh lagi.
-------------------------------------------------------

To : My dear Fatin
Ngah buat ape tu sayang? Sihat? Harap awak sihat-sihat sentiasa.

My dear Fatin,
Sebenarnya saya ada something nak bagitau awak, dah lama saya pendam tau. Tapi kalau saya bagitau, awak jangan terkejut tau. Janji?

My dear Fatin,
Ingat tak masa kita kecik-kecik dulu? Kita selalu main pondok-pondok kan? Ingat tak? Masa tu awak jadi isteri, saya jadi suami. Teddy bear awak yang nama Pinky pulak jadi anak kita. Saya suka awak jadi isteri saya. Saya seronok tengok awak dukung anak kita. Saya keluar pergi kerja, awak pulak masak kat rumah. Kelakar, bukan? Tapi saya suka.

My dear Fatin,
Ingat tak masa kita belajar bawak basikal? Awak pakai skirt pink dan kat rambut awak ada riben. Rambut awak lurus. Bila angin tiup rambut, awak nampak comel. Comel sangat tau. Tapi masa awak bawak basikal, awak jatuh. Lutut awak luka. Ada darah. Awak nangis. Saya sedih sangat. Lepas tu saya dah tak bagi awak bawak basikal. Biar saya je yang boncengkan awak. Saya tak nak awak jatuh lagi.

My dear Fatin,
Ingat tak masa kita sama-sama jalan kaki pergi sekolah? Seronok kan? Masa pergi sekolah, awak asyik menguap je. Awak cakap awak mengantuk dan tak suka bila kena bangun pagi-pagi. Awak mengomel cakap sepatutnya sekolah kena mula jam 10 pagi. Comel je awak ni. Bila balik dari sekolah, kita sama-sama beli aiskrim dekat tepi pagar sekolah. Awak comot bila makan aiskrim. Tapi tetap comel.

My dear Fatin,
Awak comel, saya suka. Itu dulu. Sekarang awak dah cantik, saya suka. Saya cintakan awak. Lama dulu. Sejak kita sama-sama main pondok-pondok, masa kita sama-sama bawak basikal, masa kita sama-sama jalan pergi dan balik dari sekolah. Awak ada dalam hati saya. Saya tak tipu. Awak buat saya senyum dan awak membahagiakan hari-hari saya.

My dear Fatin,
Saya tahu dan saya sedar saya perempuan. Tapi disebabkan rasa sayang dan cinta yang sangat mendalam untuk awak, saya nekad untuk tukar jantina. Saya akan jadi lelaki, hanya untuk awak, Fatin. Minggu ni saya akan ke Thailand dan bila saya balik Malaysia nanti, saya akan jadi lelaki. Hanya demi awak!

Tidak mahu lagi memandang bintang di langit,
Kerna aku sudah punya bintang di hati,
Dan itu kamu, sayang!

Love you forever,
-Azimah @ Azim-

-------------------------------------------------------
Fatin sekali lagi berlari ke tandas. Untuk kesekian kalinya Fatin muntah. Airmata Fatin tumpah lagi semasa muntah. Azimah, jiran merangkap teman baik untuk tempoh 25 tahun itu sudah melampau. Azimah sewel. Azimah gila. Fatin meraung.

Hak Cipta: suha

7 comments

May 31, 2012 at 9:04 PM

memang Azimah gila.. heeee.

Bahaya .. bahaya...

Anonymous
May 31, 2012 at 9:11 PM

Ok ini sangat nice :)
Lain dari yang lain
Good job and keep it up

Anonymous
June 1, 2012 at 1:39 AM

hahahaha ini kompleks ni !


-HEROICzero

June 1, 2012 at 3:31 AM

huhuhuhuuhu.. aku dah excited gila baca surat ini.... mak aiiii.. sekali slurpppp.. hik hik hik...

ps: tak sangka suha... pandai berkispen...

June 1, 2012 at 8:33 AM

kompleks...memang dari lelaki jadi pempuan biasa kalau dari pompuan jadi laki..haha...

June 3, 2012 at 1:39 AM

Hebat cerita. Mula2 feeling habis, ending aku sendiri geli. Hahaha. Nice :D

June 6, 2012 at 1:39 PM

Gelak terbahak bahak baca kispen ni. hahah

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...