Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Monday, April 30, 2012

Frust Menonggeng

9:00:00 AM | | Best Blogger Tips

Hari terakhir dalam bulan ini...hari terakhir juga aku akan berpapasan dengan Ina. Dan mungkin tak akan ada lagi lewat mulutnya asyik mengomel akan apa yang aku buat. Apa yang aku cakap.Ina...seorang yang begitu kuat semangat aku rasa. Aku kerap membayangkan Ina macam Izara Aishah dalam siri drama TV tu...memang dia idaman setiap jejaka di premis itu termasuklah Fandi. Maka setiap hari ada saja yang Fandi update tentang Ina...dan text kat aku.

"Mi...hari ni Ina mengancam abis meleleh aku tengok dia..."
"Mi...gebu dan tembamnya Ina hari ni...aku teruja..."
"Mi...montoknye Ina kalau dressing cam tu kan...geram aku Mi..."

Penat juga aku melayan akan kerenah si Fandi...Dia yang beriya iya sangat memuja akan figura Ina namun aku jugak yang terpaksa melayan keterujaannya. Namun bila berhadapan dengan Ina apa yang mampu di ucapkan oleh Fandi ialah. Ye Kak Ina...baik Kak Ina dan segala galanya sopan dan santun serta terpuji.

Lelaki manalah yang tak getar iman.Melihatkan seorang figura yang begitu mengancam jiwanya. Namun aku cover dan cover...Ahhh...aku nak buat apa...aku kan dan kahwin? Aku hanya layan SMS nakal Fandi...dan aku turut terasa terujanya Fandi punya SMS kadang kadang menyenakkan perut aku. Hahaha...tak apa orang bujang kan?Lainlah aku ni...cover cover cover...

Namun figura bernama Ina ini selalu menghampiri aku...Mungkin kerana perasaan hormat dia kat aku...Aku hanya mampu cover cover cover...Aku melayani setiap yang ingin dia tahu dan aku tak pernah menunjukkan apa apa reaksi pun. Segala galanya profesional. Kadang kadang hati aku sendiri pun berkata kata.Kenapa aku baik sangat kat dia?

"Assalamualaikum abang...abang kenal Fandi?
"Huh kenal kenapa dia usik awak ke..."
"Tak lah dia kata dia kawan baik abang..."

Namun selepas apa yang terjadi. Ina ternyata tidak lagi mahu menghampiri aku.Malah nampak kelibat aku pun dia dah menghindar. Aku tak dapat berbuat apa apa lantaran memang ternyata salahku.

"Kenapa kau putuskan hubungan dengan dia?Kenapa...alaaaa perempuan Mi...kalau dalam 3 minggu ke sebulan ke...eloklah balik tu"

"Masalahnya sekarang ...aku dah minta maaf kat dia...aku tak terniat nak hantar kat dia SMS tu...ter SEND kat dia..."

"Nasib baik kau tak sebut nama aku...dia ada tanya kan?"

"Ada...tapi aku diam je...aku cuma SMS balik tapi dia tak pernah reply...marah sangat kat aku tu..."

Aku terpaksa memutuskan hubungan aku dan Ina...Kerana aku tak mahu Ina panjangkan lagi isu ni...Bukan ada apa pun...Aku cuma membalas SMS dari Fandi dan sebab nama Ina kat hp aku bermula dari huruf F iaitu Fareena so aku tak sengaja ter Send kat Ina...

Kucuba untuk memohon maaf kali terakhir dengan Ina.

"Ina ini abang Mi..."
Senyap ...tak ada replay dari Ina.

"Ina maafkan abang. Kalau Ina tak reply juga abang rasa tak sedap hati la...Ina maafkan abang ye?
Senyap juga...

Keesokan harinya ku lihat Ina lebih mengancam dari biasa...dan dia begitu berubah dari segi gaya...nada suara yang menggoda....Dan sering bermanja manja di hadapan aku dengan orang lain....Sedangkan aku dan dia sudah jadi orang asing.

Apa perasaan aku ni? Bukankah aku tak layak memikirkannya langsung?Ahhh...biarlah...Ini namanya dugaan untuk aku...Aku tak akan mengalah dengan perasaan aku sendiri.

Aku melihat kembali SMS aku yang aku salah SEND kat Ina untuk aku delete kan...

"Aku stim bila tengok Ina menonggeng..."
Dan sekarang aku rasa frust menonggeng...

14 comments

April 30, 2012 at 6:34 PM

heee.. kesian.. =D

April 30, 2012 at 11:39 PM

haish... aku ingat lelaki tak bergosip...

May 1, 2012 at 4:12 AM

reen @ memeng kesiannn kesian kesiannn

May 1, 2012 at 4:13 AM

boss @ bs - ni bukan gossip boss ini perkara lelaki @ man things..hehhee...

May 1, 2012 at 1:29 PM

hehehe...

terima kasih sebab buat aku senyum lebar di hujung cerita heeeeee.

aku suka citer ni :D

May 1, 2012 at 2:28 PM

Ase cm nk sedih dh
Tapi bile ayat akhir,mengekek sendiri..heeee

Bes..kikiki

May 1, 2012 at 3:25 PM

haha..


tapi, apasal ina makin mengancam??tarik perhatian ke??



sabar je la bro..

Anonymous
May 1, 2012 at 4:10 PM

Abg bro,
Jadinya sampai la ni ina dan mi tidak bertegur sapa ya?


LWindsor

Anonymous
May 1, 2012 at 5:02 PM

Abg Bro !


kah kah kah memang silap besar lah . ironi . yang menonggeng marah , yang menonggeng juga kecewa .


*ah ini pernah terjadi ni...*


-HEROICzero

May 1, 2012 at 7:01 PM

sis NA - hahaha memangciter ni asalnya sedih dan ada sikit terasa terganggu tapi bila fikir balik rasa nak ketawa pun ada...

May 1, 2012 at 7:03 PM

Aimie Amlina - Mi masih sedih sebab dia memang admired ..iras Izara Aishah tuu...

May 1, 2012 at 7:04 PM

Marcella - agaknyelah kot...pompuan camtu ke?

May 1, 2012 at 7:04 PM

LW - sampai la ni...hahaha...

May 1, 2012 at 7:05 PM

ye papahero - pernah terjadi dan mungkin berulang kat orang lain..nature of man and woman...kantoiii...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...