Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Saturday, December 8, 2012

Teman Wanitamu

9:00:00 PM | | Best Blogger Tips


Terdengar hembusan keluhan. Sunyi.


“Hey, I’m sorry but I with my girlfriend right now.”
Mengeluh lagi.Wajah wanita itu kosong. Tiada riak di wajahnya, sedih atau gembira tidak kelihatan.
“I with my girlfriend right now.”

Adakah dia tersalah dengar?
Suri mengeluh lagi.
So she is your girlfriend, I was your girlfriend.

Aku membuat keputusan yang paling bodoh pernah aku lakukan dalam hidup aku.Menelefon kau semula setelah berjanji pada diri sendiri untuk melupakan kau. Ternyata perasaan was-was aku adalah petunjuk bagi aku. Petunjuk yang aku hanya akan melukakan hati aku sendiri. Ya, aku yang melukakan hati aku. Aku sendiri bukan kau.

She is your girlfriend, then what am I to you?
I used to be your everything.Your life, your heart, your world. But she is your girlfriend.
Suri dalam dilema, perlukah dia menelefon semula bekas teman lelakinya,Azri. Dia akui,dia merindui suara lelaki itu, bunyi deruan nafasnya di dalam telefon.Ketawanya dan segalanya. Ah dia kalah lagi.Bukankah mereka telah berjanji bahawa perpisahan ini adalah perpisahan yang baik. No heart feeling.

Perlahan-lahan jarinya menekan nombor-nombor yang pernah menjadi nombor 1 untuk ‘speed dial’nya suatu ketika dahulu. Suri tersenyum,ternyata nombor-nombor itu masih segar di dalam ingatannya tanpa dia sedari. Adakah ini petanda bahawa Azri akan menjadi miliknya kembali?

Truut…truut…truut…

Suri menunggu dengan sabar,menanti dengan penuh harapan.Dengup jantung Suri berdengup dengan pantas apabila dia terdengar satu suara yang amat dirinduinya.Dia tersenyum.
“Hello”
“Hello Suri.”
“Azri,are you busy right now?”
“Why?”
“Wanna hangout?”
“I’m sorry.I with my girlfriend right now.”
“Oh..so sorry.”
“Nope it’s okay.”

Mati.Panggilan dan senyuman di wajah Suri kedua-duanya mati.
Did I heard it wrong?
I with my girlfriend. I with my girlfriend. I with my girlfriend.
Terngiang-ngiang ayat-ayat tersebut di fikiran Suri.
Baby, don’t lie. It’s not a joke.
I thought I was your everything.  But then,she is your girlfriend and I was your girlfriend.
Suri mengeluh.Nampaknya dia kalah lagi.


Hak Cipta: feat2u

3 comments

December 9, 2012 at 11:30 AM

Harapkan yang terbaik.

December 10, 2012 at 2:08 AM

nice story...

December 15, 2012 at 3:22 AM

satu hari akan ketemu yg lagi baikd ari yg dulu. Hidup ini selalu berlaku adil. =)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...