Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Tuesday, December 4, 2012

Redup Sinar Matamu - Musim 2 - Part 5 - Akhir

9:00:00 AM | | | Best Blogger Tips
Aku kini sudah pun melupakan Yati...Aku tak mahu ingat lagi pasal dia. Remuk hati aku dan perasaan aku koyak rabak sebab dia .Aku sudah anggap gadis yang bernama Yati yang mempunyai sinar mata yang redup itu sudah tidak mahu ada apa apa hubungan dengan aku lagi dan aku membuat keputusan untuk memutuskan sahaja hubungan kami dalam surat yang lepas ...


"Mizi...Mizi kejap...ada surat kau ni macha.."panggil Arul terkocoh kocoh bila aku melintas bilik pejabat sekolah untuk memasuki dewan peperiksaan pagi itu.

"Ada surat?bila kau dapat?minggu lepas?Sabtu?" Aku sendiri tanya aku sendiri jawap...aku terkejut bila menerima surat Yati di pagi sebelum aku masuk ke dewan peperiksaan SRP...mujurlah mata pelajaran peperiksan hari itu senang untuk di jawap semudah ABC...

"Macha...aku dah kata..it aint over till its over..." Arul tersenyum lantas menggeleng gelengkan kepalanya dan bersiul siul lagu tamil sambil beredar...

"Bila masa kau kata camtu kat aku...takde pun..."hatiku mula berbunga bunga...berseri seri macam pokok bunga kena siram air lepas kering kontang layu.

surat Yati pada ku...


Mizi yang disayangi,

betapa hancurnya hati Yati bila menerima surat Mizi baru baru ini...
untuk pengetahuan Mizi ,mengapa Yati tak menghantarkan surat pada Mizi ialah kerana sejak sebulan lalu Yati berpindah asrama lain kerana asrama Yati sudah terbakar...semua alamat Mizi dan surat surat Mizi yang di simpan di dalam locker tidak dapat di selamatkan...separuh dari blok asrama hangus di dalam kebakaran itu...semua penghuni terpaksa berpindah asrama yang jauh dari sekolah sementara menunggu asrama lama di baik pulihkan...

Mizi..sampai hati Mizi ingin memutuskan dan mengakhirkan hubungan kita...Yati amat merindui Mizi setiap saat..dan Yati dapat rasakan Mizi pun serupa juga di sana...Mizi mesti merasakan seperti yang Yati rasakan...hampir sebulan selepas pindah semula ke asrama lama setiap hari Yati menunggu kehadiran surat Mizi kerana Yati tak ada menyimpan alamat Mizi untuk Yati kirimkan surat...Yati sedih kerana tidak dapat memaklumkan pada Mizi keadaan Yati...Yati selalu berdoa agar suatu hari Yati akan dapat juga surat dari Mizi.

memang Yati menunggu selama ini surat dari Mizi sampai ke pangkuan Yati...namun apa boleh buat...sebahagian dari sekolah dan asrama hangus di jilat api...Namun bila Yati terima surat dari Mizi tempoh hari...alangkah sedihnya hati Yati kerana Mizi ingin memutuskan hubungan yang telah kita jalinkan sekian lama...usahkan nak memutuskan hubungan ini...untuk melupakan Mizi walau sedetik pun tak mampu Yati lakukan...


Mizi yang Yati sayangi...maafkan lah Yati...Yati tidak sanggup untuk memutuskan hubungan kita...marilah kita sambung kembali ikatan suci kita...jika selama ini Mizi menantikan kata kata ini...dalam surat ini Yati katakan dengan sejujur jujur hati Yati bahawa...Yati sayangkan Mizi, Yati kasihkan Mizi dan Yati cintakan Mizi...

Yati harap hubungan kita kembali seperti dulu kerana Yati tahu Mizi juga amat menyayangi Yati...Mizi..jika ada kesempatan Mizi datanglah ke asrama Yati ini dan lihatlah sendiri keadaan asrama sekolah Yati jika Mizi tak percaya pada kata kata Yati dan di samping itu kita boleh bertemu menghilangkan rindu kita berdua...

Yang menyintaimu...
Yati

*************************************************************************

baru sahaja 30 minit masa peperiksan berjalan aku sudahpun menyerahkan kertas jawapan dan memohon untuk balik dari pegawai pemeriksaan kerana aku mahu ke bandar bertemu Yati hari itu juga...setelah ku baca surat Yati aku tidak sabar lagi untuk menemui Yati...Aku tahu waktu itu Yati masih berada di sekolah dan aku ingin bertemu dengan Yati...perjalanan mengambil masa dalam 20 minit menaiki bas dan akhirnya aku sampai di hadapan sekolah Yati dan meminta izin untuk bertemu Yati dari pengawal di pagar sekolah...seorang pengawal masuk ke perkarangan sekolah dan ke asrama perempuan mencari Yati...dalam masa 10 minit Yati keluar bersama pengawal tersebut...

"Yati..."



menitis airmataku melihatkan senyuman Yati yang melambaiku dari jauh...seorang gadis yang menyayangiku,mengasihiku dan menyintaiku...


6 comments

December 4, 2012 at 9:15 AM

akhirnyaaaaaaaaa... :)

December 4, 2012 at 9:56 PM

khairul antasha - akhirnya untuk orang yang setia mengikuti siri ini...tq baca

December 5, 2012 at 5:12 PM

ok, tunggu musim ke-3 la pulak...

December 5, 2012 at 11:11 PM

tq aifa kerana sudi datang baca dan komen...

Anonymous
December 5, 2012 at 11:50 PM

yeah... ending LDR yang menggembirakan... :)

- gorie -

Anonymous
December 10, 2012 at 10:05 AM

i love happy ending.... :D


-nong Andy-

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...