Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Tuesday, December 18, 2012

Redup Sinar Matamu - Musim 3 - Part 2

9:00:00 AM | | | Best Blogger Tips



Mizi - okey jugak kau punya offer tu Sham...boleh aku timba pengalaman kat tempat orang

Sham - ye lah Mizi...takkan kau nak terperuk kat kampung?jomlah ke bandar sekali sekala...kau boleh duduk rumah aku...bayar ajelah yang kau mampu...sebab abang aku ke luar negeri...tak ada siapa nak jaga rumah kat bandar tu...kau dengan aku pun bukan orang lain...sepupu aku juga...

Mizi - terimakasihlah Sham...aku rasa aku nak uruskan pasal sekolah aku dulu...aku rasa nak ambik sekolah private kat bandar dan kerja part time

Sham - bagus Mizi...dengan cara ni kau bolehlah study dengan aku...aku pun takde kawan kat sana...

Mizi - kau study kat mana?

Sham - aku baru je second sem kat University Malaya....

Mizi - University Malaya?

Sham - haaa... kenapa?

Mizi - takder saja tanya...

Sham - mesti ada apa apa ni...


***************************************

Sham - macam mana kau punya part time kat University Malaya tu?dapat ke?

Mizi - dapat...aku ambik Mass Comm...

Sham - long way to go...aku harap kau tekad...dan nekad...

Mizi - ye apa sahaja untuk ini...

Sham - oh iye keja part time pun ada kosong kat 7E...dalam kampus jugak...kau nak ke?

Mizi - semuanya macam kebetulan je....

Sham - apa Mizi?

Mizi - tak de apa...


*********************************************

apa kah semuanya suratan atau kebetulan?aduhhh...nggak bisa aku mengerti semua ini...kenapa tiba tiba sahaja Allah seperti ingin menemukan aku dan Yati? apa sebelum ini aku dan dia sering berjauhan...namun setelah berdekatan begini aku rasa kaku...Mizi masih belum memberitahu akan kedatangan nya ke kota pada Yati...mungkin Mizi ingin memberi kejutan buat Yati?mungkin Mizi lebih suka membiarkan Yati dan tidak mahu menganggu tanggungjawap Yati sebagai pelajar sedangkan dia bekerja sambil belajar...bermodalkan duit keluarganya...Mizi lansung tidak mempunyai perasaan untuk memberitahu Yati akan keadaan dirinya...kali ini biarlah semua itu di tanggungnya...

Namun pada suatu hari sedang dia menyusun barang barang di kedai...sempat jugak dia terdengar perbualan dua orang ...salah seorang nya perempuan dan Mizi amat kenal akan suara itu...

"ehhh...you ni...kata nak jumpa mak I...jomler ambik dia kat Puduraya..."

"seganlah...nanti apa kata mak you?"

"apa nak segankan...bukan ke dah kawan lama...steady pulak tu...."

Mizi cepat cepat menyorokkan dirinya di sebalik rak rak barang...hatinya berdegup kencang...mungkin inilah yang ingin ditunjukkan pada Mizi...satu kecurangan...

"jangan lupa tau....malam ni...lepas kelas you ambik I kat hostel..."

"ye lah yelah....jangan marah sayang..I gurau je...Yati.."

hahhhh!!!!memang benar itu Yati...getus hati Mizi...


****************************************

Mizi - maaf Amri ...saya ada hal malam ni...nak pegi Puduraya ambik saudara datang dari kampung...

Supervisor Amri - okey..esok datang awal sikitlah Mizi...

Mizi - okey aku datang kul 6...esok takder kelas...


********************************

pukul 8 tepat...Mizi berada di platform n013 untuk bas ekspress dari Utara...Mizi berjalan mundar mandir bagaikan tanpa tujuan...akhirnya dia memilih untuk duduk di satu sudut yang agak tersorok...

Mizi melihat dari jauh...telatah sepasang remaja yang agak membekukan hatinya..salah seorangnya ialah Yati...memang itulah Yati...di manakah redup matamu Yati...di manakah kehidupan aku yang kau bawa...inikah pengertian cintamu...aku tak mahu meliohat lagi semua ini Yati...dan Mizi memutuskan tiada pa lagi yang mahu di tunggunya...Mizi melangkah longlai....Mizi tak menduga...sungguh tak menduga...

1 comment

Anonymous
December 20, 2012 at 7:14 PM

Nak buat kejutan pada Yati. tapi akhirnya dia yang dapat kejutan..

gitulah cinta remaja Mizi...



-Nong Andy-

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...