Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Saturday, October 13, 2012

Cinta Itu Rare?

11:39:00 PM | | Best Blogger Tips



Mengelamun kisah cinta bukanlah perkara yang sukar kerana ia sekadar permainan akal. Namun, bercinta secara real di alam nyata bukan semua orang bisa mengalaminya. Jika diturutkan, hati mana yang tidak sengsara setelah lebih 2 dekad hidup di dunia tanpa cinta dari manusia. Aku akui, cinta Tuhan yang satu adalah sebenar-benar cinta namun tidak semua bisa merasainya, hanya sekadar terpacul dari bibir yang banyak mengungkapkan dosa. Hanya meuar-uarkan tanpa sebarang tindakan ke arahnya.

Aku, hidup tanpa pernah merasai cinta, ya cinta. Seumur hidup, hanya bertemankan cinta pinjaman dari bait-bait senikata lagu yang menggambarkan keindahan cinta, babak-babak yang mengundang senyuman dalam drama cinta, kisah-kisah dari teman tentang sakitnya bercinta dan ceritera cinta yang aku baca entah dari mana. Sadis?

Teringin atau desperate? Terpulang pada anda. Jika ada yang turut mengalaminya seperti aku mungkin mentafsirkan sebagai teringin. Manakala, mereka sudah masak benar dengan penangan cinta mungkin menganggapnya desperate. 

Sekali-sekala aku juga pasrah dan cuba bersangka baik dengan nasib sendiri tetapi aku juga manusia biasa yang boleh lemas tanpa udara dan boleh berdarah jika terluka. Tuhan kurniakanlah aku cinta. Yang jujur, tulus dan ikhlas.

Apa kesudahan cerita aku?


From Admin: Maaf ya... (Harap penulis ini, dapat memaafkan kami, kerana masalah teknikal, baru sahaja diketahui.)


Hak Cipta: Katniss

5 comments

October 14, 2012 at 12:27 AM

apa kesudahan cerita cinta kau????

Anonymous
October 14, 2012 at 5:42 AM

tulisan yang berbentuk artikel diselit personal, jarang2 ada di sini. terima kasih kerana berkongsikan.

Aku suka ini.

-HZ-

October 14, 2012 at 1:07 PM

jujur.

Tuhan, kirimkan aku kekasih yg baik hati

October 14, 2012 at 3:28 PM

yes..kirimkan lah untukku juga hehehe...

October 15, 2012 at 12:49 AM

semoga kau dapat cinta yang kau cari..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...