Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Friday, July 13, 2012

Kispen Tema Julai 2012

9:06:00 PM | Best Blogger Tips
KISPEN TEMA JULAI 2012 KEMBALI LAGI
-: Bermula 16hb - 22hb :-


Kistot(kisah kontot) atau Kispen(kisah pendek) atau puisi harus berdasarkan gambar di atas ini... Ayuh....! Ke semua Naskah atau karya atau nukilan yang anda curahkan di kotak komen ini kelak akan bersiaran di dalam blog ini dan kelak akan bersatu di bawah label GUEST WRITER... Satu lagi cara kami menghargai sokongan kamu...

2 comments

July 14, 2012 at 11:02 PM

Dia memandang laut yang terbentang luas.. di situlah Ayahnya mencari rezeki. Di laut itulah rezeki untuk mengisi perut sekeluarga di cari.. Ya. Di laut yang terbentang luas itu.

Dia melangkah perlahan, bunyi keriuk-keriuk jeti kayu yang semakin usang sudah biasa di dengarnya. ya.hampir setiap hari bila dia menanti ayahnya pulang. Pulang dari laut dengan hasil tangkapan. Dia sentiasa yakin ayahnya akan pulang tak kira sehebat mana pun hujan dan taufan.. ayahnya selalu akan pulang dengan senyuman sekalipun tiada hasil tangkapan.

Dulu dia mengkagumi keindahan lautan. Biru terbentang bagai hamparan lantai marmar yang indah sekali. Ada ketikanya gelombangnya yang dasyat bagaikan gergasi... menghempas sang pantai tanpa belas kasihan Tapi itulah lagu kehidupan mereka.. anak nelayan.

Tapi kini lautan yang membekalkan rezeki itu membuatnya menangis pilu.. Dia bencikan laut itu tetapi tetap saban hari menatap laut yang luas terbentang. Ayah yang di nanti pulangnya tak kunjung datang.. Dan laut di depannya begitu tenang seakan-akan tidak bersalah atas kehilangan ayahnya. Laut itu kejam!!!

" Laut.. kembalikan ayahku!" bisiknya sambil mengesat airmata.

P/S: er.. idea spontan :p

July 15, 2012 at 9:42 PM

Nong Andy:
Kistot kamu akan dipublishkan...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...