Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Tuesday, October 16, 2012

Redup Sinar Matamu - Part 3

9:00:00 AM | | | Best Blogger Tips
#1 | #2


Yati kini berada 20 kilometer jauhnya dari tempat aku menetap...Begitu terasing rasanya bila berjauhan dari Yati...Entah apa pula perkhabaran dari dia...Ingin rasanya aku pulang ke kampung untuk bertemunya...Dalam minggu pertama aku menerima surat dari Yati sejak aku pindah ke pekan.

Surat pertama Yati...

"Mizi sahabatku...
Aku di sini seperti biasa alhamdulillah sihat cuma rindukan kau Mizi...aku selalu teringat pada kau...teringat bahawa masa masa kita balik dari sekolah kau sering menghiburkan hati aku kerana kau tahu bila aku pulang sahaja ke rumah maka kesedihanlah yang ada menemani aku...

Mizi...surat yang pertama ini memang ingin menyatakan rasa rindu padamu sahabatku...aku tak tahu hubungan kita ini berlandaskan apa kerana kita masih muda dan bersekolah lagi...cuma cukuplah aku beritahu kau adalah orang yang sangat istimewa dalam hidupku...

Aku rasa bertuah kerana mempunyai seorang sahabat yang begitu memahami dan mengambil berat tentang diri aku...Mizi...tak ada yang sepertimu dalam dunia ini...

Aku rasa kau tahu keputusan penilaian darjah 5 akan keluar dalam masa terdekat ini...doakanlah kejayaanku Mizi...kerana aku sangat sangat mengharapkannya...dan jika aku berjaya aku akan dapat peluang masuk kesekolah asrama dan itulah cita citaku disamping dapat mengejar cita cita aku juga dapat melepaskan diri dari rasa kesedihan aku dan juga akan dapat meringankan bebanan keluarga aku...

Mizi, berikanlah aku sekeping gambar kau untuk aku jadikan tatapan dikala aku rindu pada kau...dan aku juga ada sertakan dalam surat ini gambar aku untuk kau walaupun kau tak minta...aku harap kau sudi terima gambar aku yang tak cantik itu ye Mizi...

Sekianlah dulu Mizi..aku harap kau balas surat aku ini...kalau kau tak balas aku akan bersedih lagi...balas ye Mizi...

Sahabatmu,
Yati


Selesai sahaja aku membaca surat Yati yang begitu harum beraromakan bedak wangi yang aku ingat akan jenamanya Sweet Honesty...Akan aku ingat sampai bila bila harumannya..sama seperti yang Yati mengharumkan hari hari indah kami di awal sewaktu sessi pagi persekolahan bersarapan bersama.Tanpa rasa ragu ragu aku terus mencoret apa yang aku rasa dalam hatiku pada sekeping kertas untuk tatapan Yati.

Surat balasan aku pada Yati

Yati sahabatku,

Yati aku sangat gembira bila dapat surat dari kau...hidup aku terasa sunyi di sini walaupun ada kawan sana sini...begitu aku terasa kehilangan bila aku tinggalkan kampung dan terlebih lagi meninggalkan kau... aku pun tak tahu kenapa...aku juga rindu pada kau sama macam kau rindu pada aku...

Yati..aku juga sering teringat masa masa kita berdua pergi sekolah dan balik sekolah tu...seolah olah masa tu kita berdua tak ada masalah...dan aku juga kalau boleh mahu kau dapat melupakan kesedihan kau walaupun seketika...sebagai sahabat itulah yang aku mahu supaya kau gembira dalam hidup kau...kerana aku dan kau masih muda...sepatutnya kita mengejar cita cita dan menikmati hidup sebagaimana orang lain...

Yati, aku memang berharap dan berdoa selalu agar kau berjaya dalam pelajaran... memang itulah yang aku selalu pohonkan setiap kali aku berdoa dalam solatku...dan aku harap kau pun juga begitu Yati...kenanglah aku dalam doamu...

Yati, terimakasih kerana sudi memberi gambar kau buat tatapan aku...kalau kau kata dirimu tak cantik siapakah lagi yang hendak aku katakan cantik dalam dunia ni yang sudi menjadi sahabatku? memang aku tak pernah memuji kau cantik namun ketahuilah Yati memang aku tak punya ayat dan aku sering hilang kata kata bila aku terpandang wajah kau...kalau bunga mawar tu cantik dan harum...cantik lagi dan harum lagi kau dalam hati aku...ahhh..entah dari mana datangnya idea ni...mungkin sebab aku tak berhadapan dengan kau baru aku berani cakap macam ni...

Yati, dalam surat ni aku ada sertakan juga gambar aku buat tatapan kau...ambillah dan simpan baik baik ye...

Yati, sekianlah buat kali ini Yati...Insyallah aku akan terus membalas surat suratmu...membuat aku bersemangat dalam hidupku juga Yati...

Sahabatmu,
Mizi



6 comments

October 16, 2012 at 10:10 AM

waaaa! suka part ni.. mizi tak lupakan yati. Terima kasih untuk itu.. hihihi...

October 16, 2012 at 11:28 AM

Khairul Antasha - camner nak lupa...Yati sudah jadi sebahagian dari hidup Mizi..tq baca...

October 16, 2012 at 1:40 PM

aku dah pernah baca ni... lama dulu... mengharapkan sambungannya di bahagian yg terhenti...

October 16, 2012 at 2:53 PM

ye boss...dalam S7W ni boss yang first sekali baca...hehehe..sambungan?tengoklah kalau ada permintaan...

October 19, 2012 at 11:10 PM

ada permintaan di sini.. jadi sila la sambung :D

October 19, 2012 at 11:16 PM

sis NA...hehehe wokey permintaan akan diambil perhatian...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...