Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Thursday, January 3, 2013

Hujan berkasih sayang

9:00:00 AM | | Best Blogger Tips





Aku lihat kamu di kejauhan. Menapak ke arah aku. Inilah kali pertama aku melihat kamu. Aku hadiahkan kamu senyuman. Kamu balas. "Lama dah tunggu?" sapa kamu sebaik saja mendekati aku. Wajah kamu yang tenang aku tatap curi-curi. "Kamu pencuri!". Aku sedikit tersentak dengan katamu. Aku menjengilkan mata tanda aku tidak mengerti maksud sebenar katamu itu. Kamu senyum. "Kamu curi-curi pandang aku. Aku perasan tahu?" tuturmu lembut. Aku mengetap bibir menahan malu. 

"Jom! Kita pergi makan kat cafe tu." pelawaku kepadamu yang baru pertama kali menjejak kaki di bandar ini. Kamu hanya menurut. Aku dan kamu berjalan bersaingan menuju ke cafe tersebut. Langkah kaki dipercepatkan bila rintik hujan mula turun. "Laaa..hujan pulak dah." kata kamu. Aku hanya senyum memandang kamu. "Cepat sikit jalan tu. Nanti basah!" arah aku. Kamu membesarkan lagi langkah kakimu. Kamu sudah mendahului aku. "Tunggu la. Jahat tinggalkan orang!" Kamu matikan langkah dan mendapatkan aku yang masih di belakang. Kamu senyum. "Jom! Kita jalan sama-sama." pintamu sambil tangan kananmu memayungkan kepalaku dengan tapak tanganmu.  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...