Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Thursday, November 17, 2011

Fragmen Cinta Luka

9:02:00 PM | | Best Blogger Tips



Cinta...
kalau sudah hancur berkecai bak kaca terhempas ke batu. Sudah tidak boleh digunakan lagi. Menyimpannya cuma akan menambah luka dan akan terluka. Jika masih ada serpihan cinta semalam. Eloklah di buang sahaja. Tiada erti dan tiada maknanya mempertahankan kelukaan.

Kini terpisah sudah dua jiwa dua hati dan dua apa ntah lagi... dah bersemadi dan dikebumikan... terkambus semuanya. Cinta yang telah mati takkan hidup semula. Kecuali jadi hantu raya. Mengerikan dan menakutkan... dan akan menghantui segenap hidup orang yang masih mengingati cinta yang sudah mati. Namun walau begitu sekalipun bagaikan dilahirkan semula bila tatkala bertemu dengan cinta lama namun keadaan membataskan pergerakkan, perbuatan, percakapan. Namun bila mulut sudah terkunci macam pakai SOLEX dan pandangan pun menyisih ke tengah ke tepi dan tak pernah tepat memandang... hanya namun dengan degup jantungmu dan degup jantungku aku bisa ber"telepathy" dengannya.

Aku - Kehadiranmu... apakah itu sinar pelangi yang hanya seketika cuma..

Dia - Ya... warnanya indah mendamaikan, membelai cinta yang lalu. Setiap rona-rona yang terbias di dalam kenangan kini menghiasi ruang hati yang entah di mana.

Aku - Kau hadir, namun amat jauh-jauh dari semuanya... aku rindu...

Dia - Terpahat rindu dalam kenangan... masih panas kaki ku... berdiri di jagatmu...

Hari ini boleh terjumpa lagi. Tak pernah jauh rupanya dirimu dan diriku. Tak akan aku kena pindah sebab aku nak mengelak dari terserempak lagi dengan kau. Dekat... namun hatimu dan hatiku tak juga boleh saling mendekati. Kita sudah saling terpisah namun hakikatnya kau selalu di situ kau selalu mendambakan aku kau selalu mengharapkan aku. Sungguh aku kena FIGHT perasaan ini agar tak ada jiwa yang terluka lantas melukakan hati yang sudah sedia terluka. Berat sungguh bebanan rindu ini hampir habis tenagaku lemah segala sendiku mengheretnya... menanggungnya.

Aku - Kau kah itu... kau kah yang melangkah atau kau masih menjejaki aku? Hati hatilah kau melangkah wahai gadis yang pernah ku puja... Aku bimbang kau akan terluka lagi terpijak serpihan cinta kita...

Dia - Jangan kau resahkan tentang untung nasibku... sedang dirimu juga berada dalam kemurungan... aku... meskipun kau lihat kuat melangkah namun aku bersedih di kala kegelapan tiba.

Aku - Aku tidak layak meminta agar kau terus di sini bersamaku... kerna aku tahu takdir memisahkan malam dan siang... aku tahu bila malam menjelma hanya kegelapan menemani cinta kita.

Akhirnya bagai menjawap segala persoalanku. Hari itu seperti biasa dia hadir di tempat yang sama. Kami terpaksa berkongsi satu train dan dalam train itu terhenti kerana gangguan kerosakan trip. Maka aku memandangnya dan dia memandangku. Tak kan nak telepathy lagi kot? Dah depan mata... GO HERO GO!!!

"Apa khabar... selalu jugak kita terserempak macam ni tapi masing-masing buat tak kenal ja kan..." "Ya.. masing-masing tak dapat menerima perpisahan..."
"Habis tu... kenapa kita diketemukan lagi begini?"

Dia mengangkat tangannya dan menghulurkan jemarinya padaku... aku ingat dia nak suruh aku pegang rupanya dia nak tunjuk jari dia sudah berinai dan di jari manisnya sudah bersarung cincin.

Aduhhh... Lukanya terpijak serpihan cinta...


17 comments

November 17, 2011 at 2:48 PM

orang dah cakap:benda dah lepas,biarkan berlalu.

kalau ada pertemuan semula,anggap jer itu sebagai reuni.

November 17, 2011 at 3:34 PM

kadang2 jodoh kita dengan orang lain.

sabo je le

:D

p/s : penulisan berbentuk diari ek :D

November 17, 2011 at 4:51 PM

bro sory... gua tertiming salah...

p/s: genre kamu ya dak...?

November 17, 2011 at 4:57 PM

@ ghost - ye sebenarnya...kita boleh menerima kehadiran ke 2 tu dengan syarat tukar relationship jadi kawan baik...

November 17, 2011 at 4:58 PM

@ asrul ilham sani - mungkin juga tapi bukan diari saya...

November 17, 2011 at 4:59 PM

@ cik angel bos - takpe bos...okey je...memang genre saya ni...lol!

November 17, 2011 at 7:28 PM

lupakan.

November 17, 2011 at 8:59 PM

@ hana ahmad - kalau lupakan takde idea nak buat entry..hehehe..TQ comment...

November 17, 2011 at 9:43 PM

aduhaiii
sakitnya tertusuk tiada yg mampu menanggung

huuuuu

sakit ye..emm3
suke2!

November 17, 2011 at 9:51 PM

@ aimie amalina - sakit dan akan terus sakit kalau tergiris luka lama...

November 17, 2011 at 11:04 PM

tak kenal maka tak cinta..bila nak kenal dah jadi milik orang pula..

patutnya sedih,tapi kenapa rasa kelakar ye..serius,tergelak.. :)

ok,maaf..sedih..

November 18, 2011 at 4:24 AM

@ marcella - sebab kelakar tu saya masuk element lucu sikit...biar tak sedih sangat....

Anonymous
November 18, 2011 at 8:58 PM

Hehehehe kan dah terluka dua kali ? Dan kali kedua ni lagi parah !


-HEROICzero malas nak log in .

November 18, 2011 at 10:02 PM

anonymous @ heroic zero - tu lah macam luka lama terguris kembali....

November 19, 2011 at 3:58 PM

bestt...just nice...

indah meskipun tercalit kedukaan...

November 19, 2011 at 10:13 PM

@BBM - TQ for comment...sesungguhnya kekecewaan itu mematangkan pemikiran kita...

December 24, 2011 at 6:32 PM

wah... ini buat aku teringat seseorang.. bagaimana dia sekarang? teringin terserempak dengannya :(

walaupun ia serpihan cinta tapi ia pernah hadir memberi bahagia-walau cuma seketika...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...