Sebarang karya nukilan yang ingin disalurkan untuk tujuan penyiaran, sila emailkan ke secret7writer@yahoo.com. Terima kasih.

Sunday, January 13, 2013

Lena

9:00:00 AM | | Best Blogger Tips



Aku tidur. 
Aku bangun. 
Aku bangkit. 

Aku lihat orang di sini tak sama dengan orang yang selalu aku lihat. Siapa mereka ini? Hati aku membentak marah. Namun wajah mereka masih tenang. Dan aku mengorak langkah. Satu persatu perlahan lahan dan tersusun rapi. Enggan mengusik ketenangan yang mereka pamerkan di wajah suci dan mulus itu. Aku kenal satu wajah. Kutuju bersama ribuan persoalan. Lalu aku pun bertanya, “Apa tok ayah buat di sini?” “Oh. Kami meraikan kedatangan orang baru, makan-makan sikit je.” 

Aku rasa sel darah merah dalam tubuhku lenyap. Aku bangun. Peluh. Aku baru pulang melawat dimensi barzakh dari mimpi.




Hak Cipta: rizqsyadza

4 comments

January 13, 2013 at 9:36 AM

menuju ke alam lain rupanya.

January 14, 2013 at 1:39 PM

fuh ! terbaek ayat , 2 blog dah CP terjah , tataw nak g yang mane untuk balas kunjungan ~

January 15, 2013 at 2:33 PM

terdiam tanpa kata itu terbaik... hati terkedu sebab melewati tempat yang bukan milik kita...

ps: tulisan yang bagus walaupun simple. semoga berjaya menulis dengan hebat di lain kali.

January 20, 2013 at 12:24 AM

yezzza!

pendek tapi padat!

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...